1400/07/16-19:10
وزیر نفت:

تبعیض در قراردادها و طبقه‌بندی کارکنان نفت پیگیری می‌شود

تبعیض در قراردادها و طبقه‌بندی کارکنان نفت پیگیری می‌شود

وزیر نفت گفت: موضوع بی‌عدالتی و تبعیض‌ها در قراردادها، طبقه‌بندی مشاغل، معیشت و رفاها نیروها وکارکنان صنعت نفت در عسلویه، پارس جنوبی و شهرستان های جنوبی استان بوشهر به طور قطع بررسی و پیگیری می‌شود.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، جواد اوجی که به نمایندگی از رئیس جمهوری و هیات دولت در ششمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان بوشهر روز جمعه به شهرستان جم سفر کرده است در جمع مردم این شهرستان و کارکنان صنعت نفت مقیم در این شهرستان افزود: توجه و رسیدگی به مساله معیشتی کارکنان از اولویت‌های این وزراتخانه است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۰۵ هزار نفر در صنعت نفت شاغل هستند که از این تعداد ۶۱ هزار نیروی رسمی، چهار هزار نیروی مدت‌معین، ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر نیروی مدت‌موقت و ۱۰۵ هزار نفر نیروی ارکان ثالث هستند.

اوجی با اشاره به اینکه تبعیض در مقدار پرداختی‌ها به هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست ، ادامه داد: شرح کار مدیران در قراردادی که با پیمانکاران برای نیروهای قراردادی و ارکان ثالث امضا می‌شود، بسیار مهم است.

وزیر نفت بیان کرد: پس از بازگشت به تهران یک تیم کارشناسی به عسلویه و جم می‌فرستم تا افزون بر بررسی قراردادها، بحث معیشت نیروها و طبقه‌بندی مشاغل کارکنان این مناطق را پیگیری کنند.

اوجی با بیان اینکه به تازگی دستور دادم ۱۰ هزار سمت سازمانی که حذف شده احیا شود، افزود: بخش زیادی از کارکنان قرارداد مدت موقت که در صف انتظار بودند، برحسب صلاحدید و تحت بررسی یک کمیته که همه به عدالت عمل خواهند کرد، جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع تیمی برای بررسی بحث معیشت و قراردادهای کارکنان حجمی در بخش‌های مختلف اعم از بخش خدماتی، پالایشگاهی و تعمیرات اعزام می‌شود، تصریح کرد: پرداختی پیمانکاران از سوی مدیران باید به موقع انجام شود و تعللی در آن نکنند.

وزیر نفت در واکنش به موضوع بی‌عدالتی و تبعیض‌ها گفت: این موضوع به طور قطع بررسی و مرور خواهد شد و از همین جا اعلام می‌کنم آقای سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم به اطلاع تمامی مدیران در حوزه بالادست و پایین دست برسانند که از امروز به بعد در قراردادها بحث معشیت کارکنان و خوابگاه‌های تیم‌های کارگری، تجدیدنظر و در شرح کار قرادادها این موضوع نیز دیده شود.

اوجی تأکید کرد: به طور قطع دغدغه‌ای کارکنان صنعت نفت در بحث معیشت و طبقه‌بندی مشاغل را دنبال خواهیم کرد و مدیران نیز در قراردادها شرح کار را تنظیم کنند.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد مدت‌موقت به مدت‌معین افزود: برحسب عدالت تیمی که برای بررسی این موضوع تعیین کرده‌ایم و به آن اعتقاد داریم، نقل و انتقال‌ها انجام خواهد شد.

وزیر نفت در واکنش به موضوع بیمارستان توحید خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد که از طرف ایشان وکیل هستید که این موضوع را دنبال کنند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط