1400/07/21-14:43

اعتراض «حیدر العبادی» به کمیساریای انتخابات عراق

رئیس ائتلاف النصر عراق نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرده و خواستار اصلاح آن شد.

به گزارش موازین نیوز، «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف النصر در پی اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور به کمیساریای عالی انتخابات اعتراض کرد.

حیدر العبادی با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: در آغاز اعتراضات اکتبر 2019 ما نخستین کسانی بودیم که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و عادلانه و مشارکت عراقی‌ها در آن شدیم تا اعتماد آنها به دولت برگردد.

وی افزود: امروز این انتخابات برگزار شد اما سردرگمی رویه کمیساریای انتخابات و عدم اعتبار نتایج اعلام شده اعتماد به این انتخابات را تضعیف کرد و بنابراین نه موجب جمع کردن مردم شد و نه مانع تفرقه آنها.

حیدر العبادی همچنین تاکید کرد: عاقل کسی است که تا صبح این اشتباه را اصلاح کند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎‌الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎‌اند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه انتخابات روز دوشنبه اعلام شد و تعداد کرسی‌های کسب‌شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به‌همراه داشت.

بر اساس نتایج اولیه اعلام‌شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به‌دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط