1400/07/21-14:52

استقرار تانک های چین در مرز هند

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ اعلام کرد، همزمان با شکست مذاکرات نظامی چین و هند در مرز لاداخ، ارتش آزادی بخش خلق چین با استقرار تانک های خود در مرز نزدیک به هند، یک رزمایش نظامی برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، ساوث چاینا روز چهارشنبه نوشت: در این  رزمایش، نیروهای نظامی منطقه سین کیانگ قابلیت های نبرد در ارتفاع بالا را با تعداد زیادی تانک آزمایش کردند.

انتشار این خبر در حالی است که سیزدهمین دور مذاکرات مرزی چین و هند در سطح فرماندهان که روز یکشنبه به مدت ۸ ساعت در دهکده مرزی مولدو در خاک چین برگزار شد، به شکست انجامید.

در گزارشی دیگر، رسانه های دولتی چین نوشتند یک تیپ نظامی این کشور برای اولین بار اقدام به آزمایش گلوله های جنگی و نارنجک انداز در غرب سیچوان کرده است.

سرهنگ «لانگ شائوخوا» سخنگوی فرماندهی غرب ارتش آزادیبخش خلق چین پیشتر در مورد مذاکرات مرزی دو کشور هند را به "خواسته های نامعقول و غیرواقعی" متهم کرده و از این کشور خواسته است در مورد وضعیت، قضاوت اشتباه نکند.

سرهنگ لانگ در بیانیه ای پس از انجام مذاکرات گفت که چین تلاش های زیادی برای تسهیل و کاهش تنش مرزی انجام داده است. پکن همچنین صداقت خود را به طور کامل برای حفظ وضعیت کلی روابط بین دو ارتش نشان داده است.

وی افزود: با این حال، هند همچنان بر خواسته های نامعقول و غیرواقعی پافشاری می کند که مذاکرات را دشوارتر کرده است.

لانگ گفت: عزم چین برای حفظ حاکمیت ملی قاطع است و از هند می خواهد تا وضعیت دشوار مناطق مرزی را درک کند و از توافقات و اجماع مربوطه بین دو کشور و دو ارتش پیروی نماید.

این سخنگو همچنین ابراز امیدواری کرد که هند صادقانه عمل کند و با چین همکاری نماید تا صلح و ثبات را در مناطق مرزی به طور مشترک حفظ کنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع هند هم در بیانیه ای اعلام کرده بود که کشورش در این مذاکرات «پیشنهادات سازنده» ارایه داده اما طرف چینی "موافق نیست" و نمی تواند هیچ گونه پیشنهاد آینده نگرانه ای ارائه دهد.

دمای مناطق مورد مناقشه در لاداخ طی ژانویه هر سال به ۳۰ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد. پیشتر نیروهای هر دو طرف در این زمان به مواضع سنتی خود در تابستان عقب نشینی می کردند اما از زمان آغاز رویارویی ها در ماه مه ۲۰۲۰ همچنان در این نقطه سرد می مانند.

دو کشور دهها هزار سرباز با حمایت چندین توپخانه، تانک و جنگنده در امتداد مرز مستقر کرده اند.

سال گذشته، ۲۰ سرباز هندی طی درگیری فیزیکی با سربازان چینی در طول مرز مورد مناقشه کشته شدند. چین هم اعلام کرد چهار سرباز خود را از دست داده است.

هند و چین در سال ۱۹۶۲ جنگی مرگبار بر سر مرز انجام دادند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط