1400/09/03-22:12

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷۹۴ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، با وجود اینکه ارزش دلار تقویت شده و این گمانه زنی قوت گرفته که فدرال رزرو ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رود نرخ بهره را افزایش دهد قیمت طلا امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1794 دلار و 96 سنت رسید. قیمت طلا دیروز تا 1.4 درصد افت داشت و به پایین ترین رقم از 5 نوامبر رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.6 درصد افزایش به 1793 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز نسبتا ثابت بود و در نزدیکی بالاترین رقم 16 ماه اخیر باقی ماند. ارزش بالای دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاران این احتمال را مطرح می کنند که جرومی پاول که از سوی جو بایدن برای یک دوره دیگر نامزد تصدی ریاست بانک مرکزی آمریکا شده است برای مهار بیشتر قیمت ها اقدام به سرعت بخشیدن به روند عادی سازی سیاست های پولی نماید.

در همین حال نتیجه یک بررسی نشان می دهد بنگاه های اقتصادی انگلیس در ماه جاری میلادی بیشترین رشد را در ثبت سفارشات جدید از ماه ژوئن تاکنون شاهد بوده اند و این در کنار افزایش بی سابقه هزینه ها زمینه را برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس در ماه دسامبر هموار می سازد.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در این بازار را کاهش می دهد.

همزمان با کمبود نیروی کار و تاخیر در تحویل مواد خام، از شتاب فعالیت بنگاه های اقتصادی آمریکا در نوامبر کاسته شده و این موضوع به رشد قیمت ها دامن زده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط