1400/09/07-16:09

"استخدام" و "تبدیل وضعیت" در انتظار کارمندان قراردادی

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات جدید از طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: برخی کارمندان "استخدام" و برخی دیگر در این "تبدیل وضعیت" می‌شوند.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تشکیل کمیته کارشناسی با محوریت طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان مربوطه هفته گذشته جلسه طولانی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان برگزار شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندهای متفاوت طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی شد خاطرنشان کرد: این بررسی‌ها منجر به این شد که طرح مذکور به صحن کمیسیون وارد شود و در دستور کار صحن کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

بهروزی‌فر ‌گفت: بسیاری از کارکنان دولت دارای قراردادهایی به‌عناوین مختلف هستند، این نیروهای کار حقوق خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند اما دریافتی‌ها متناسب با کاری که ارائه می‌دهند نیست و با توجه به حضور واسطه بین آنان و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها امنیت شغلی نیز ندارند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده حول طرح ساماندهی کارکنان دولت در صورت تصویب طرح تعدادی‌ از نیروها به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی دیگر نیز به‌شکل رسمی استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این میان تعدادی از نیروها آزمون دادند اما تکلیف آن‌ها روشن نشده است افزود: با اجرای این طرح افرادی که آزمون داده‌اند همچنین افرادی که آزمون ندادند تعیین تکلیف می‌شوند اما تعدادی به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی مشمول تبدیل وضعیت رسمی خواهند شد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه موضوع بعدی که در این طرح بررسی می‌شود منابع تبدیل کارکنان‌ است عنوان داشت: طبق بررسی‌ها و ملاحظاتی که در کمیته کارشناسی انجام شد با تبدیل وضعیت کارکنان دولت مبالغی که در اختیار پیمانکاران بود آزاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس تصریح کرد: با این اقدام مبلغی برای دولت باقی می‌ماند و بخشی دیگر در جهت افزایش حقوق کارکنان به آنان پرداخت می‌شود بنابراین اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت تأثیر مناسبی در حقوق و مزایای کارکنان می‌گذارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط