1400/10/13-09:06

کاهش فراگیر دما در شمال و جنوب کشور همراه با تداوم بارش‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش فراگیر دما در شمال و جنوب کشور خبر داد و گفت: در نوار شمالی کاهش دما بین پنج تا هفت درجه و در نوار جنوبی هم‌زمان با کاهش دما، ادامه بارش‌های سیلابی پیش بینی می‌شود.

« کبری رفیعی» امروز (دوشنبه) درباره وضعیت آب و هوای کشور به ایرنا گفت: امروز تمرکز بارش‌ها در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان پیش بینی شده است.

وی بیان‌داشت: فردا عمده بارش‌ها در سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و مجدد تا روز چهارشنبه در اغلب نقاط کشور شاهد بارندگی هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: همچنین سامانه بارشی امروز در گیلان، مازندران، گلستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، سمنان، قم، تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان و اردبیل فعال خواهد بود، اما شدت بارش‌ها مربوط به جنوب کشور است.

رفیعی ادامه‌داد: روز سه‌شنبه بارش‌ها در خراسان جنوبی، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه‌کرد: سازمان هواشناسی برای چهار استان کشور هشدار سطح قرمز صادر کرده و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی برای برف روبی در مناطق سردسیر توصیه شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی از دیروز یکشنبه (۱۲ دی ماه) آغاز و تا فردا (۱۴ دی ماه) ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: منطقه اثر اعلامی این سامانه بارشی برای روز دوشنبه در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان خواهدبود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط