1400/11/25-14:01

قیمت بلیت هواپیما به کف نرسیده، سقف را هم شکست!

 قیمت بلیت هواپیما به کف نرسیده، سقف را هم شکست!

گرچه قرار بود مسافران افزایش قیمتی در حوزه هوایی تجربه نکنند، اما بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که نرخ بلیت‌ هواپیما در آستانه روز پدر افزایش یافته است.

به گزارش اکوفارس، در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این اعلام کرده بود هیچ افزایش قیمتی در بلیت پرواز‌های داخلی نداریم، اما بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که نرخ بلیت‌ها در آستانه روز پدر با افزایش روبه‌رو شده است.

این افزایش قیمت را تعدادی از نمایندگان مجلس هم تایید کردند؛ به طوری که اسماعیل حسین‌زهی نماینده‌های مجلس با اعلام اینکه قیمت بلیت هواپیما با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی روبه‌رو شده، گفت: باید هرچه سریعتر وزیر راه و شهرسازی به این موضوع ورود پیدا کند.

تعطیلات باز هم بلیت هواپیما را گران کرد

میر اکبر رضوی - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور بلافاصله اعلام کرد: هیچ گزارشی و یا شکایتی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط مسافران به ما نرسیده و ما به صورت مستمر و روزانه قیمت‌ها را رصد می‌کنیم.

از ابتدای آذر امسال بود که همزمان با برداشته شدن محدودیت‌ها در پرواز‌ها طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما بین ۱۰ تا ۳۰ درصد و به طور میانگین ۱۵ درصد ارزان‌تر شده بود، اما از این کاهش قیمت مدتی نگذشت که بحث مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد و نرخ بلیت‌ها ۴ درصد افزایش یافت.

شاید بهانه جدید شرکت های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما بازگشت دوباره محدودیت‌های پروازی به بخش هوایی باشد، اما باید گفت که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی این مصوبه را رعایت نمی‌کنند، چرا که بخش عمده‌ای از بلیت‌ها از هفته‌های قبل پیش فروش شده و امکان لغو آن‌ها وجود ندارد.

از طرف دیگر با وجود آنکه شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنند کف قیمتی در صدور بلیت‌ها وجود ندارد، اما با یک نگاه گذری متوجه می‌شویم که هیچ بلیتی ارزان‌تر از ۶۰۰ هزار تومان وجود ندارد و عملا موضوع تعیین کف قیمتی همچنان در این بازار وجود دارد.

با توجه به آنکه همواره سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که به صورت مستمر نظارت می‌کند و از سوی دیگر هیچ شکایتی در این بازار وجود ندارد، اما باید اعلام کنیم که این سازمان نباید منتظر شکایت مردم باشد. این سازمان می‌تواند با نظارت و بررسی اطلاعات موجود در سایت‌های فروش بلیت متوجه برخی از تخلفات در این حوزه شود.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط