1401/02/24-15:21

عربستان دو شیعه را گردن زد

وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام دو تن از شیعیان اهل قطیف با شمشیر به بهانه‌های واهی خبر داد.

به گزارش ایرنا، دولت عربستان امروز (شنبه) «حسین آل بوعبدالله» و « محمد خضر العوامی» دو جوان شیعی این کشور را به بهانه‌های واهی گردن زد.

وزارت کشور عربستان این دو نفر را به اتهام های از جمله «همکاری با گروه‌های تروریستی، ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور، داشتن سلاح، مهمات و آر. پی. جی به قصد اخلال در امنیت کشور» متهم کرده است .

یک فعال توئیتری اهل قطیف گفت که مقامات عربستان پس از اعدام حسین آل بوعبدالله و محمد خضر العوامی دو فعال سیاسی و زندانیان فکر و اندیشه عربستان، پیکر آنان را در مکان نامشخصی دفن کردند.

وزارت کشور عربستان اسفندماه گذشته هم از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر  به اتهامات واهی «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» خبر داد و که بیش از ۴۰ نفر از آنها شیعه بودند.

دولت عربستان هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

مردم شرق عربستان در طول سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۴ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط