1401/02/24-17:19

پوتین تا آخر تابستان با کودتا برکنار می‌شود

مقام ارشد اطلاعاتی اوکراین مدعی شد، کودتا برای برکناری ولادیمیر پوتین در حال انجام است و روسیه تا پایان سال جاری میلادی در جنگ اوکراین شکست خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، ژنرال کایرلو بودانوف ۳۶ ساله، مسئول سازمان اطلاعات ارتش اوکراین در اظهاراتی گفت که معتقد است نقطه عطفی در جنگ اوکراین در اواخر تابستان امسال رقم خواهد خورد و در نهایت شاهد برکناری پوتین از قدرت خواهیم بود.

ژنرال بودانوف به اسکای نیوز گفت: این نقطه عطف در نیمه دوم ماه اوت رقم خواهد خورد.

او ادامه داد: بیشتر بخش فعال جنگ اوکراین تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید. این در نهایت منجر به تغییر رهبری فدراسیون روسیه خواهد شد. این فرآیند اکنون به جریان افتاده است. در نتیجه، ما قدرت اوکراین را در تمام مناطق خود احیا خواهیم کرد.

این اظهارات ژنرال بودانوف خوش‌بینانه‌ترین ارزیابی است که یک مقام اوکراینی از زمان آغاز جنگ در این کشور تا کنون در قبال دورنمای این جنگ ارائه کرده است.

این رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین یکی از معدود مقامات ارشدی بود که سابقا به درستی پیش‌بینی کرد نیروها و تانک‌های روسیه از مرزهای اوکراین سرازیر خواهند شد تا خاک این کشور را تصرف کنند.

ژنرال بودانوف همچنین اعلام کرد پوتین ۶۹ ساله "در وضعیت روحی و جسمی بسیار بدی قرار دارد" و گفت که از سرطان و سایر بیماری‌ها رنج می‌برد.

در همین حال رسانه‌های غربی از جمله دیلی میل انگلیس  از قول یک الیگارش روس ناشناس ادعا کردند که پوتین "به شدت مبتلا به سرطان خون" است.

به نوشته این روزنامه این الیگارش - که روابط نزدیکی با کرملین دارد و برای محافظت از هویتش فقط تحت عنوان "یوری" خودش را معرفی کرد - ادعا کرد که پاره‌ای مشکلات سلامتی که گمان می‌رود پوتین از آنها رنج می‌برد به ابتلای او به سرطان خون مرتبط است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط