1401/02/28-16:37

جزئیات جدید از حادثه گروگانگیری صبح امروز در ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام به جزئیات جدید از حادثه گروگانگیری اشاره کرد و گفت: فرد با انگیزه شخصی صبح امروز با 2 قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شد.

به گزارش ایسنا، سردار «دلاور القاصی‌مهر» اظهار کرد: در پی تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان ، بلافاصله ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه ، به محل اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله اینجانب در معیت ماموران انتظامی و یگان ویژه،در محل حضور یافتیم که مشخص شد شخصی مسلح از کارمندان همان سازمان با توجه به اختلاف شخصی که با محل کار خود داشته به صورت مسلح وارد شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: قاتل به محض ورود به محل کار خود به سمت کارمندان آن اداره تیراندازی می کند.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: متاسفانه در این درگیری ۳ نفر کشته و هفت نفر زخمی می شوند.

وی ادامه داد: با اقدامات تامینی و حضور به موقع پلیس سه نفر از کسانی که در این اداره توسط قاتل، گیر افتاده بودند به صورت صحیح و سالم به بیرون از محل هدایت شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: قاتل با ورود ماموران انتظامی و رهایی گروگان یگان ویژه ، عرصه را بر خود تنگ دید و اقدام به خودکشی کرد.

وی گفت: بلافاصله توسط خودروهای امدادی انتظامی و اورژانس ، به بیمارستان برای ادامه درمان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون امنیت و آرامش در محل گروگانگیری حاکم است از مردم خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکرده و اخبار موثق خود را از رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

همچنین رئیس کل دادگستری استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس انگیزه گروگانگیری امروز ایلام را انتقام شخصی بیان کرد و از تشکیل پرونده قضایی در خصوص این حادثه گروگانگیری خبر داد.

عمران علیمحمدی در خصوص جزئیات حادثه تیراندازی یکی از ادارات استان ایلام اظهارکرد: فرد مهاجم که از کارمندان اداره اموال بنیاد مستضعفان استان بوده است با انگیزه شخصی صبح امروز با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است.

وی ادامه داد: این فرد بوسیله شلیک گلوله، کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت ۲ نفر از کارمندان در محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده است و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه به خود، خود را از پای در می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: بر اثر پرتاب نارنجک ۵ تن از کارکنان این اداره نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت جسمی یکی از این افراد نیز وخیم است و بقیه آنها جراحات سطحی دارند و در حال مداوا هستند.  

وی با بیان اینکه پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است، عنوان کرد: به محض وقوع حادثه بازپرس پرونده، معاون دادستان و معاون رئیس کل دادگستری ایلام در محل حادثه حضور پیدا کردند. شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اینک وضعیت امنیتی پایدار است، گفت: اوضاع تحت کنترل است و این اتفاق بیشتر جنبه انتقام شخصی داشته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط