1401/03/01-22:07

منچسترسیتی قهرمان انگلیس شد

در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در یک بازی تماشایی و با یک کامبک دیدنی قهرمانی را بدست آورد تا دست لیورپول از جام جزیره خالی بماند.

به گزارش فارس، در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر انگلیس، 10 مسابقه به صورت همزمان از ساعت 19 و 30 برگزار شد که در مهمترین آنها منچسترسیتی میزبان استون ویلا قرار گرفت و لیورپول در آنفیلد به مصاف ولورهمپتون رفت.

سیتی در دیدار مقابل استون ویلا در یک بازی دراماتیک به برتری 3 بر 2 رسید و از آن طرف لیورپول مقابل ولوز به برتری 3 بر یک رسید تا گواردیولا بار دیگر قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. این تیم در 5 سال اخیر 4 بار توانسته عنوان قهرمانی در لیگ برتر را بدست آورد.

منچسترسیتی که 23 هفته آخر صدرنشین لیگ برتر انگلیس بود، در هفته پایانی مقابل استون ویلا و شاگردان استیون جرارد تا دقیقه 76 با نتیجه 2 بر صفر شکست خورده بود ولی در عرض 5 دقیقه 3 گل به ثمر رساند تا یک کامبک تماشایی به نمایش گذارد و به شکلی زیبا و دیدنی جام قهرمانی از لیورپول برباید.


گوندوغان به تعویض طلایی گواردیولا بدل شد و توانست 2 گل بسیار مهم و حیاتی را برای سیتی به ثمر رساند

گل‌های منچسترسیتی را گوندوغان 76 و 81 و رودری 78 به ثمر رساندند و برای لیورپول مانه 24 ، صلاح 84 و رابرتسون 89 گلزنی کردند.

در دیگر بازی مهم هفته پایانی لیگ برتر، تاتنهام مقابل نوریچ به برتری 5 بر صفر رسید تا مقام چهارم را بدست آورد و بار دیگر راهی لیگ قهرمانان اروپا شود.

آرسنال که در هفته‌های پایانی مدعی رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا بود، با اینکه در این مسابقه به برتری رسید ولی در رده پنجم قرار گرفت تا به لیگ اروپا بازگردد.


صلاح گل برتری لیورپول مقابل ولوز را به ثمر رساند تا در کنار سون به بهترین گلزن لیگ برتر انگلیس نام گیرد

منچستریونایتد در هفته آخر نیز شکست خورد ولی با توجه به شکست وستهام راهی لیگ اروپا شد تا شاگردان مویس به لیگ کنفرانس اروپا برسند.

در قعر جدول نیز لیدزیونایتد در هفته پایانی شاهکاری به پا کرد و مقابل برنتفورد و تیم قدوس به برتری 2 بر یک رسید تا به شکلی معجزه‌وار در لیگ بماند. از آن طرف برنلی که این هفته‌ها عالی کار کرده بود، مقابل نیوکاسل تن به شکست داد تا با قرار گرفتن در رده هجدهم به دسته پایین‌تر سقوط کند.

برنلی به همراه واتفورد و نوریچ راهی چمپیون‌شیپ شد و تیم‌های فولام و بورنموث راهی لیگ برتر شدند. از بین ناتینگهام فارست و هادرزفیلد نیز یک تیم راهی لیگ برتر خواهد شد.

نتایج کامل هفته پایانی لیگ برتر به شکل زیر است:

منچسترسیتی 3 - استون ویلا 2

لیورپول 3 - ولورهمپتون یک

چلسی 2 - واتفورد یک

تاتنهام 5 - نوریچ صفر

آرسنال 5 - اورتون یک

کریستال پالاس یک - منچستریونایتد صفر

برنتفورد یک - لیدزیونایتد یک

برنلی یک - نیوکاسل 2

برایتون 3 - وستهام یک

لسترسیتی 3 - ساوتهمپتون یک

جدول لیگ برتر انگلیس به شکل زیر است:

نظرات

captcha

اخبار مرتبط