1401/04/01-22:02

مجلس شورای ملی کویت منحل شد

ولیعهد کویت، از انحلال مجلس شورای ملی این کشور و برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش راشاتودی، مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت، در سخنانی ضمن اعلام خبر انحلال مجلس شورای ملی، خطاب به مردم کشورش گفت: «بر اساس حق قانون اساسی خود تصمیم گرفته ایم که طبق قانون اساسی شورای ملی را منحل کرده و انتخابات سراسری را برگزار کنیم.» 

ولیعهد کویت در سخنان خود اظهار داشت که عدم شفافیت در چشم انداز  و عملکرد دولت و پارلمان منجر به نارضایتی و  شهروندان شده است؛ بنابراین تصمیم بر آن شد که برای اصلاح مسیر سیاسی به مردم متوسل شوند. او همچنین هشدار داد که انتخاب نادرست نمایندگان در مجلس ملی به منافع کشور لطمه می‌زند و کویت را به نقطه اول باز می‌گرداند.

طبق سخنان ولیعهد کویت پس از فراهم کردن مقدمات قانونی لازم، ماه آینده حکم انحلال و برگزاری انتخابات زود هنگام صادر خواهد شد.

انحلال مجلس این کشور در حالی صورت میگیرد که چدی پیش  شیخ صباح الخالد، نخست وزیر کویت پنجم آوریل گذشته (۱۶ فروردین) استعفا خود و دولتش را به ولیعهد این کشور تقدیم و مشعل الأحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت با استعفای نخست وزیر و انحلال دولت موافقت کرد.

سال گذشته نیز شیخ حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت و شیخ احمد المنصور، وزیر کشور کویت استعفای خود را تقدیم شیخ صباح الخالد، نخست وزیر این کشور کردند.

آن‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که با توجه به شرایط سیاسی کنونی و در مقابل مسئولیت سنگینی که به عهده آن‌ها گذاشته شده است، امکان کار و دستیابی به اصلاحات و توسعه‌ای که شایسته مردم کویت است به ویژه پس از اوضاع آشفته سیاسی کنونی وجود ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند استعفا دهند و این فرصت را به دیگران بدهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط