1401/04/08-15:20

۳۰۶ هزار غیر نظامی در جنگ سوریه کشته شده اند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل از کشته شدن بیش از ۳۰۶ هزار غیرنظامی سوری طی ۱۰ سال جنگ در سوریه خبر داد.

به گزارش رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) در تازه‌ترین آمار خود از شمار کشته‌های جنگ سوریه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ سوریه در مارس ۲۰۱۱ تا کنون ۳۰۶ هزار و ۸۸۷ غیر نظامی سوری در جریان درگیری ها در این کشور کشته شده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل این آمار را بالاترین برآورد از شماره کشته‌های غیرنظامی جنگ سوریه اعلام کرده است.

میچل باچله، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی در این باره اظهار کرد: این تحلیل احساس روشن‌تری از شدت و میزان درگیری در سوریه ارائه می‌دهد.

طبق این گزارش، آمار فوق مربوط به کسانی که جانشان را در اثر پایین بودن سطح مراقبت های پزشکی و کمبود غذا و آب تمیز از دست داده‌اند، نیست و فقط مواردی را شامل می‌شود که در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.

جنگ سوریه با حمایت برخی کشورهای منطقه و غرب از گروه‌های مسلح معارض و تروریستی در این کشور در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (مارس ۲۰۱۱) آغاز شد؛ جنگی که شکل گیری گروه‌های تروریستی جدید و افزایش عضو گیری این گروه‌ها از سراسر جهان را به همراه داشت.

آمریکا نیز به همراه برخی کشورهای هم پیمان خود در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین‌المللی تشکیل داده‌اند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی‌گناه سوری را در استان‌های "رقه"، "دیرالزور"، "حسکه" و "حلب" به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط