1401/05/11-16:58

قیمت نفت کاهش یافت

 قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌های نفت‌خام در پی چشم‌انداز ناامیدکننده درباره تقاضای سوخت، کاهش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از شانا، داده‌های مربوط به رکود تولید در جهان و در نتیجه پیش‌بینی مأیوس‌کننده سرمایه‌گذاران درباره تقاضای سوخت ، سبب شد قیمت‌های نفت‌خام روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) کاهش یابد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه با ۲۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۸۲ سنت به ازای هر بشکه رسید. نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افت با قیمت ۹۳ دلار و ۷۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

کاهش قیمت پس از آن رخ داد که قیمت نفت‌ خام شاخص برنت روز دوشنبه (۱۰ مردادماه) به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۹۹ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه و پایین‌ترین سطح از ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیرماه) تاکنون رسیده بود.

قیمت نفت‌خام شاخص آمریکا نیز به ۹۲ دلار و ۴۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که پایین‌ترین سطح از ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) تاکنون محسوب می‌شود.

در همین حال، کاهش تقاضا در جهان و محدودیت‌های سختگیرانه چین برای ویروس کرونا سبب کاهش تولید شد.

این افت قیمت همچنین در حالی رخ می‌دهد که فعالان بازار منتظر نتیجه نشست روز چهارشنبه (۱۳ مردادماه) اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، ائتلاف موسوم به اوپک‌پلاس، برای تصمیم‌گیری درباره سطح تولید ماه سپتامبر هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط