1401/05/21-14:31

۲۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی به بومی‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها را به بومی‌ها اختصاص داده‌ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار شوند و خدمت‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز جمعه در نشست شورای اداری انار ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و سلامت افزود: در تامین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی‌گزینی شود. 

وی همچنین با اشاره اهمیت تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: ۹۶ درصد ایرانی ها در ۶ سویه کرونا تاکنون واکسن نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند در حالی که در کشورهای آمریکا و اروپا روزانه بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ با کرونا ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در ایران تقدیم شد افزود: حضور دولت در مناطق مختلف کشور رفع مشکلات را در بر دارد، روال فعلی دولت در تخصیص اعتبارات و تصویب مصوبات به این شکل است که از قبل از سفر برنامه‌ریزی ها برای رفع مشکلات توسط مسئولان شهرستان‌ها با معاون اجرایی رییس جمهور انجام می‌شود و تخصیص اعتبارات صورت می‌گیرد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان ولیعصر (ع) انار تخصیص داده و مصوبه شده است.

وی همچنین اظهار داشت: تلاش دشمن بر این است که ایران اسلامی را از پای درآورد امّا مردم و ملت ایران در برابر ناملایمات و جنگ‌های متعدد دشمن مقاومت می‌کنند که این مقاومت ستودنی است.

وی بیان کرد: روز به روز بر این مقاومت مردم افزوده می‌شود به طوری که قویترین حوزه نظامی را در منطقه داریم و همچنین در حوزه سلامت هم قویترین حوزه سلامت و پزشکی را در منطقه دارا هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این قدرت در سایه شهدا و مقاومت به دست آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) انار سه ماه آینده تکمیل می‌شود گفت: علت تعویق در تکمیل این بیمارستان تغییرات دولت بود. 

وحید محمدی شاهرخی با اشاره به اینکه باتوجه به ساخته شدن این بیمارستان هنوز کمبودهای زیادی برا ارائه به مردم این منطقه داریم افزود: از دولت می خواهیم این کمبودها را با کمک‌های خود برطرف کند. 

وی با اشاره به اینکه کشاورزان امسال با توجه به خشکسالی و سیل اخیر نتوانستند به تجهیز و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهداشت و درمان کمک کنند ادامه داد: با کمک خیران این منطقه بخش‌های سی سی یو و ای سی یو  و نیز رادیوگرافی این بیمارستان توسط خیرین احداث شده که  از ۵۵ درصد پیشرفت  فیزیکی برخوردار است.

سرپرست فرمانداری شهرستان انار نیز گفت: عمده ترین مشکل این شهرستان تخصیص آب از خلیج فارس است که این آب از کنار این شهرستان عبور می‌کند در حالی که آب آشامیدنی این شهرستان هم دارای شوری و خطرآفرین است.

محسن صالحی افزود: با وجود حجم سیل اخیر، باغات کشاورزی شهرستان انار دچار خسارت شد، خواستاریم سامانه ایستگاه سجاد فعال شود تا مسیر سیل تشخیص داده و از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی بیان کرد: خیرین و شرکت مس ۴۷ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان انار اعطا کردند امّا با وجود خشکسالی‌های اخیر و نیز بروز خسارت‌های ناشی از سیل؛ این کمک‌ها که خیرین از ناحیه درآمد محصول کشاورزی پسته ارائه می‌کردند کاهش یافته و از دولت درخواست کمک به بخش سلامت داریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط