1401/05/21-22:33

خسارت ۴۴ هزار میلیارد ریالی سیل به رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: سیل اخیر به بخش های مختلف کشاورزی، زیرساخت های آب، برق، گاز، منازل مسکونی و دیگر بخش ها خسارتی بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال وارد ساخت.

به گزارش ایسنا، حسین رضایی عصر امروز ۲۱ مرداد در شورای اداری رفسنجان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سیل اخیر به ۱۰ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته خسارت وارد ساخت، ۱۵۰ واحد مسکونی نیز بر اثر این سیل دچار خسارت شد.

وی افزود: کشاورزی پسته امسال با رکود مواجه شده و علاوه بر خشکسالی های چند سال گذشته با سیلاب اخیر روبرو شده است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر زیر ۳۶ سال در رفسنجان بیکارند که نیروی بالقوه هستند و باید تدابیری جهت جذب و به کار گیری و نیز ایجاد اشتغال انجام شود تصریح کرد: آب آشامیدنی در رفسنجان مهمترین مسئله ای است که هنوز حل نشده و ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز است تا شبکه آب رفسنجان بازسازی شود و زیرساخت ها در سیل از بین رفت.

وی ادامه داد: اتباع بیگانه هم ۸۰ هزار جمعیت را شامل می شود که طی ۴۰ سال جمعیت افزایش یافته است و مردم مطالبه دارند که مجازها ساماندهی و غیرمجازها طرد شوند.

رضایی افزود: در حال حاضر دومین جاده حادثه خیز محور رفسنجان به نوق است که ۹۰ کیلومتر است در حالی که ۱۵ کیلومتر آن دوبانده شده است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: موضوع تک محصولی را داریم که از این تک محصولی بسیار ضرر می بینیم؛ مسئله سرمازدگی زمانش گذشته نه امهال تسهیلات سرمازدگی جذب شده و نه تسهیلات تعمیرات باغ ها پرداخت می شود همچنین در سیل اخیر ۱۰ هزار هکتار باغ کشاورزی دچار خسارت شده است.

رضایی با بیان اینکه سیل اخیر به بخش های مختلف کشاورزی، زیرساخت های آب، برق، گاز، منازل مسکونی و دیگر بخش ها خسارتی بالغ بر ۴۴ هزار میلیارد ریال وارد ساخت، تصریح کرد: ۱۵۰ منزل مسکونی شهرستان در سیل تخریب شدند که ۱۰۰ باب در منطقه شهری و ۵۰ منزل در کوثرریز هستند. خسارت وارد شده عدد بزرگی است که جبرانش سخت است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط