1401/10/27-15:24

افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین

افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میزان مصرف بنزین در روزهای اخیر هفت میلیون لیتر افزایش یافته که عمده‌ترین دلیل آن تعطیلی برخی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی در کشور بوده است.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، علی‌اکبر نژادعلی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران سوخت با بیان این‌که بنزین به میزان مناسب در اختیار داریم و در انبارهای نفت نیز ذخیره‌سازی صورت گرفته است گفت: در ماه‌های سرد سال میزان مصرف بنزین کاهش می‌یابد اما امسال شاهد افزایش مصرف هستیم.

وی ادامه داد: در دی‌ماه میزان مصرف بنزین ۱۱۸ میلیون لیتر در روز بود و این در حالی است که میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۳ میلیون لیتر ثبت شده است یعنی میزان مصرف ۱۵ میلیون لیتر از میانگین نیز بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که با توجه به این‌که از سال ۱۳۹۷ به خودکفایی در حوزه بنزین رسیده‌ایم و تا امروز نیز واردات بنزین نداشتیم، گفت: لازم است که هموطنان ما را یاری کنند تا در تراز و پایداری تولید و مصرف با مشکل مواجه نشویم و بتوانیم ذخیره‌سازی مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که امسال شرایط سختی را در حوزه انرژی در کشور شاهد بودیم، تصریح کرد: وضعیت سوخت رسانی و چالش‌هایی که برای تامین سوخت وجود داشت موجب شد تا تلاش و کوشش همکاران در این حوزه دو چندان شود. با برنامه ‌ریزی‌هایی که از ابتدای سال صورت گرفت توانستیم شرایط را مدیریت کنیم.

نژادعلی با بیان این‌که پیش بینی‌هایی را برای شرایط فعلی در نظر داشته‌ایم به همین دلیل از فروردین‌ماه جلسات متعددی را در این حوزه برگزار کردیم اظهار کرد: تصمیمات اتخاذ شده منجر به این شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر نسبت به سال گذشته سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور نسبت به سال قبل تحویل داده شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با توجه به ذخیره‌ سازی‌های مناسب در نیروگاه‌ها و  انبارهای نفت و با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شد و مسائل مختلف برای تامین انرژی شرکت پخش عملیات اجرایی خود را آغاز کرد.

نژاد علی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر میزان سوخت نیروگاه‌ها بیشتر از سال گذشته شد به طوری که ۱۴ میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه‌های کشور مصرف شده و تحویل ما ۱۴.۵ میلیارد لیتر بوده است.

وی با بیان این‌که تحویل سوخت به نیروگاه‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در قسمت شمال شرق کشور شاهد کاهش محسوس دما بودیم به گونه‌ای که در برخی نقاط دما تا منفی ۲۸ درجه نیز کاهش یافت و این مساله موجب شد تا در انتهای مسیر خطوط لوله گازرسانی با مشکل مواجه شویم به همین دلیل پیش بینی‌هایی برای تامین سوخت صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که میزان سوخت رسانی در بخش‌های شمال شرق کشور در حوزه نفت سفید و سوخت مایع به میزانی که مناسب بود صورت گرفت، گفت: همچنین برای اصناف و نانوایی‌ها نیز پیش بینی‌هایی انجام شد تا بتوانیم سوخت مناسب را در اختیار آنها قرار دهیم.

نژادعلی با اشاره به وضعیت فعالیت جایگاه‌های سی ان جی اظهار کرد: تقریبا ۲۳.۵ میلیون لیتر سی ان جی در کشور توزیع می‌شود که به بنزین توزیعی کمک می‌کند اکنون به دلیل این‌که برخی از جایگاه‌ها در برخی نقاط کشور از مدار خارج شده‌اند شاهد افزایش مصرف بنزین هستیم.

وی در خصوص اهمیت مدیریت مصرف و بهینه‌ سازی مصرف انرژی گفت: شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است که باید مدیریت ویژه‌ای در این بخش صورت بگیرد و برای این مساله نیازمند همکاری مردم هستیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط