1401/10/29-14:28

هشدار کاهش دما به باغداران و کشاورزان

 هشدار کاهش دما به باغداران و کشاورزان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدارهای کاهش دما را جدی بگیرند.

به گزارش اکوفارس، غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، دامداران، مرغداران و گلخانه‌داران نسبت به پیش‌بینی و ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند.

به گفته او، با وجود سرمای هوا، باغداران از هرس کلیه درختان و درختچه‌های مثمر و غیرمثمر اجتناب کنند. همچنین تمهیدات لازم را برای کنترل سرمازدگی در مزارع گل نرگس تا اوایل هفته آینده فراهم کنند.

غلامی می‌گوید: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت سرما در استان ایلام نسبت به استفاده از پوشش پلاستیکی برای محصولات سبزی و صیفی اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به وقوع تندبادهای لحظه ای و بروز هرگونه خسارت به باغات مرکبات نسبت به ایجاد بادشکن در باغات و اطراف تا پایان هفته اقدام کنند.

او گفت: در استان های بوشهر و خراسان رضوی، کشاورزان نسبت به  آبیاری و تقویت مزارع بویژه کودهای ازوته در مزارع غلات و کلزا در طول مدت سرما خودداری کنند. همچنین در استان فارس نسبت به تسریع در برداشت میوه و کوددهی درختان برداشت شده جهت تقویت و مقاومت به سرما اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار همراه با کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد به ویژه در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می شود که در شهرهای صنعتی و کلانشهرها منجر به افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

از روز جمعه تا دوشنبه در نوار شرقی کشور بویژه جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد با گردو خاک همراه است.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

captcha

اخبار مرتبط