1401/11/10-14:31

شمار قربانیان انفجار پاکستان به ۲۸ نفر رسید

شمار شهدای انفجار تروریستی امروز واقع در مسجدی در «پیشاور» مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان به ۲۸ نفر افزایش یافت و دست کم ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، شمار شهدای انفجار تروریستی در حین اقامه نماز در مسجدی واقع در شهر «پیشاور» پاکستان به ۲۸ رسید و دست کم ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که براساس بررسی‌های مقدماتی حادثه امروز یک حمله انتحاری بوده و احتمال افزایش شمار شهدا نیز وجود دارد.

رئیس اداره انتظامی شهر پیشاور جان باختن ۲۸ نفر در انفجار تروریستی امروز را تایید کرد و افزود: وضعیت ۱۵ نفر از زخمی‌های نیز بحرانی گزارش شده و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

سخنگوی بیمارستان شهر پیشاور نیز اعلام کرد که دست کم ۱۵۰ نفر زخمی شده‌اند که در میان آنان ۲۰ نفر از نیروهای پلیس نیز به چشم می‌خورند.

انفجار تروریستی امروز واقع در مسجدی صورت گرفت که در منطقه قرمز شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا قرار گرفته است، جایی که ساختمان‌های مهم دولتی، مرکز پلیس و اداره قضایی این استان قرار دارد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت انفجار امروز در شهر پیشاور را برعهده نگرفته است.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی پیامی با محکومیت تازه‌ترین حادثه تروریستی در شهر پیشاور، نسبت به تشدید اوضاع امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا ابراز نگرانی کرد و افزود: مردم پاکستان در کنار دولت و نیروهای مسلح خود تروریست‌هایی را که درصدد تخریب کشور هستند را نابود خواهند کرد.

سیزدهم اسفند سال گذشته درپی عملیات انتحاری در حین اقامه نماز جمعه در مسجد شیعیان شهر پیشاور در منطقه "کوچه رسالدار" دست کم یکصد نمازگزار به شهادت رسیدند. گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

حوادث تروریستی طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف پاکستان از جمله ایالت خیبرپختونخوا به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان افزایش داشته است و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسوولیت اکثر این حملات را برعهده می‌گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط