1401/12/06-13:02

پرداخت معوقات معلمان تا هفته آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت معوقات نیرو‌های خرید خدمت و اضافه تدریس معلمان و همکاران در هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش مهر، یوسف نوری اظهار کرد: به خاطر برخی مشکلات و افزایشی که در اوایل سال اعمال شد، ما نتوانستیم پرداختی را در این حوزه انجام دهیم که با کارسازی انجام شده امیدواریم در هفته آینده پرداخت معوقات این نیرو‌ها به شکل مطلوب و مناسب انجام شود.

وی با عذرخواهی از تأخیر به وجود آمده در پرداخت معوقات فرهنگیان تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا آخر سال بخشی عظیمی از مطالبات فرهنگیان را در بخش‌های مختلف پرداخت کنیم تا آن‌ها با خیال راحت بتوانند سال جدید را با روحیه شاد و با طراوت آغاز کنند.

وزیر آموزش و پرورش به سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوبی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: استعداد‌های خوبی را در شهرستان کوثر شاهد بودیم و تلاش ما بر این است تا به سمت افزایش مهارت پایه ابتدایی معلمان و مهارت‌های کاربردی زیست بوم هنرستانی در دوره‌های متوسطه دوم حرکت کنیم.

نوری تقویت پژوهش‌سرا‌ها را در این راستا یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه محصولات متنوع کشاورزی و باغی در این منطقه تولید می‌شود، سعی می‌کنیم تا هنرستانی را با محوریت صنایع تبدیلی در جنوب استان اردبیل راه‌اندازی کنیم تا نیرو‌های مهار و متخصص در این حوزه تربیت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفته آینده تیمی از وزارت آموزش و پرورش به منطقه جنوب استان سفر خواهند کرد تا ابعاد مختلف توسعه هنرستان‌های صنایع تبدیلی و کشاورزی را مورد بررسی قرار دهند.

دوست نداریم خیرین از دست ما ناراحت شوند

وزیر آموزش و پرورش ضرورت تکمیل پروژه‌های خیرساز را در مناطق مختلف یادآور شد و اضافه کرد: در شهرستان کوثر نیز مدرسه خیرسازی نیمه‌تمام باقی مانده و ما دوست نداریم خیری از دست ما ناراحت شود بلکه اهتمام جدی بر تکمیل این پروژه خواهیم داشت.

نوری بیان کرد: احداث سالن ورزشی به صورت مدرسه‌ای در این شهرستان مورد توجه خواهد بود و به جای خانه معلم، ساخت اردوگاه در این شهرستان و تجهیز مدارس طرح اسکان در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

تحریم برای ما محدودیت نیست

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی در مورد تحریم آموزش و پرورش از سوی اتحادیه اروپا اظهار کرد: ما از دشمن انتظار تعریف و تمجید نداریم و آن‌ها با نابخردی خود همچنان بر گرمی تنور تحریم‌ها می‌افزایند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی ما امروز در محور مقاومت و مسیر عزت قرار گرفته و تحریم دشمنان ذره‌ای برای ما محدودیت ایجاد نخواهد کرد.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده فرزند این انقلاب و مطیع، ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای هستم و تحریمی که علیه ما اعمال شده، اراده ما را برای تلاش مضاعف در سنگر خدمت‌رسانی بیشتر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما همچنان در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌ها ایستاده‌ایم و دنیا نیز می‌داند که ملت ایران در این راه ثابت قدم هستند و لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهند کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط