1401/12/06-14:10

۷۰درصد تجهیزات مخابراتی زاهدان تخریب و به سرقت رفته‌اند

سرپرست شرکت مخابرات منطقه سیستان وبلوچستان گفت: ۷۰درصد منصوباتی که مخابرات طی ۴۵ سال گذشته ایجاد کرده بود طی سال‌های گذشته تخریب و یا به سرقت رفته که این مهمترین عامل قطعی مکرر تلفن ثابت در زاهدان است.

به گزارش ایسنا، محمد حسین عیدی زاده امروز شنبه افزود: در پی مطالبه جدی سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان نسبت به قطعی مکرر خطوط تلفن همراه در شهرستان زاهدان و برخی نقاط استان، باید گفت که متاسفانه این امر ناشی از اقدامات سارقان است که خسارت های هنگفت و ‌جبران ناپذیری را نیز به این شرکت وارد کرده‌اند و مخابرات بیشترین ضرر را متحمل شده است.

وی افزود: سرقت و تخریب گسترده منصوبات مخابراتی اعم از مرکزی و آبونه شبکه تلفن ثابت در حجم بالا و تکرار مکرر آن عمده علت قطع طولانی مدت ارتباطات مشترکین خطوط تلفن ثابت در زاهدان است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه سیستان وبلوچستان تصریح کرد: نقاط حاشیه شمال شرق و شمال شهر زاهدان نظیر بلوار جام جم، بلوار کشاورز حدفاصل فلکه کشاورز تا فلکه کارگر و محلات مجاور شامل مجدیه، پیربخش، باقری، رزمجومقدم و آزادی شمالی، خیابان های مرادقلی، پهلوانی، چمران، سعدی، محله کریم آباد و شریعتی شمالی و کوچه غلام سرور، بلوار شهید سلیمانی و محله باباییان، مسیل سیستان و ابوذر، خیابان های رجایی، طباطبایی، بعثت، بلوار شهید فاضلی و شهرک کارگاهی بیشترین آسیب را از این حیث متحمل شده‌اند.

به گفته وی؛ نقاط دیگر شهر، مرکز و خیابان های اصلی زاهدان نیز از گزند خرابکاران و سارقان تجهیزات مخابراتی در امان نبوده و هر روز شاهد سرقت و آتش زدن کافو، کله پست، لوله وکابل های مرکزی و آبونه مشترکین بوده و هستیم.

عیدی زاده تاکید کرد: علاوه بر بروز نارضایتی های ناخواسته برای مشترکین و سرویس دهندگان، موجب کاهش بسیار زیاد درآمد ناچیز مخابرات منطقه و تحمیل هزینه های سنگین بابت جایگزینی و ترمیم تجهیزات تخریب شده و صرف زمان طولانی شده است.

وی ادامه داد: برخلاف صرف هزینه‌های گزاف در بحث مقاوم سازی حوضچه، کافوها و استمرار گشت های حراست مخابرات، این اقدامات تاثیر کمی داشته و تنها موجب کند شدن موقتی روند سرقت و تخریب تجهیزات و تاسیسات می شود.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه سیستان وبلوچستان تاکید کرد: متاسفانه با توجه به شرایط حاکم در استان و تعدد گروه های سارقان و خرابکار که هر روز تجهیزات به روزتری را جهت تخریب در اختیار دارند و از طرفی هزینه های سنگین تهیه تجهیزات مخابراتی، کمبود این تجهیزات در بازار به دلیل تحریم ها و دشواری تامین آنها و عدم توازن درآمد با هزینه های نگهداری و ترمیم، جبران خسارت وارده و سرقت ها زیاد است که در صورت ادامه این روند در آینده ای نزدیک اثری از سرمایه های عمومی و بسترهای ایجاد شده مخابرات که نتیجه سرمایه گذاری، تلاش ها و زحمات بیش از ۴۵ سال شرکت مخابرات ایران است وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندی و عدم تضییع حق الناس، ثبت شماره های کارکن آسیب دیده و قطع ارتباط در سامانه ثبت سرقت در دستور کار مخابرات منطقه و همکاران و عوامل مرتبط این حوزه قرار دارد که تا زمان ترمیم و اصلاح خرابی از پرداخت صورت حساب های حداقل پرداخت ماهیانه معاف هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط