1401/12/06-17:00

حال «پیروز» وخیم است

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌‌وحش سازمان محیط‌زیست گفت: «پیروز» در شامگاه جمعه ۵ اسفندماه به بیمارستان دامپزشکی مرکزی، انتقال داده شد؛ در حال حاضر شرایط پیروز هنوز به پایداری نرسیده است.

به گزارش فارس، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌‌وحش سازمان محیط‌زیست در رابطه با وضعیت سلامتی «پیروز» اظهار کرد: به دنبال یبوست مزمن و مشکلات گوارشی توله یوز نر پارک پردیسان (پیروز) با مشورتی که با کارشناسان داخلی و خارجی صورت گرفته شد این توله یوز در شامگاه جمعه 5 اسفند ماه به بیمارستان دامپزشکی مرکزی، انتقال داده شد. 

وی افزود: با توجه به رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشاتی که انجام شد بحث انسداد روده‌ها که قبلاً مطرح شده بود منتفی شد اما مشکل دفع در سیستم گوارش وجود دارد. 

ابدالی گفت: پارامترهای خونی و دفع جانور نیز طی آزمایشات لازم بررسی شد و اشکالاتی در کلیه و پارامترهای خونی مشاهده شد که موضوع توسط تیم دامپزشکی بررسی و اقدامات لازم در حال انجام است. 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان گفت: در حال حاضر وضعیت گونه هنوز به شرایط پایداری مورد نظر نرسیده که امید است با تلاش‌های بی‌وقفه نتیجه لازم در راستای بهبود وضعیت پیروز حاصل شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط