1401/12/06-21:55

شهادت یک آتش‌نشان در حادثه آتشسوزی خیابان بهار

یکی از آتش‌نشانان حاضر در عملیات اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار تهران به شهادت رسید.

به گزارش ایسنا از محل وقوع حادثه، دقایقی پیش پیکر آتش‌نشانی که از ساعاتی قبل خبرهایی مبنی بر مفقود شدنش در این حادثه اعلام شده بود، از داخل ساختمان خارج شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعاتی قبل اعلام شد که یکی از آتش‌نشانان حاضر در ماموریت اطفای حریق ساختمان اداری - تجاری در خیابان بهار مفقود شده که جستجوها برای یافتن وی آغاز شد و دقایقی پیش این فرد که در تاریکی محل به چاهک آسانسور سقوط کرده بود، پیدا شد. 

برابر اعلام منابع خبری، شهادت این آتش‌نشان به تایید رسیده و عملیات اطفای حریق در این طبقه منفی سه این ساختمان همچنان ادامه دارد.

رضا دارابی، آتش نشان شهید در این حادثه، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران بود که در حین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به شهادت رسید.

پیش از این سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در محل این حریق حضور داشت، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفته بود: در ساعت ۱۰:۲۹ صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری - اداری به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه نردبام، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در خیابان بهار نرسیده به خیابان طالقانی اعزام کرد.

ماموریت آتش‌نشانان در این حادثه همچنان ادامه دارد و علی رغم دمای بالا و دود زیاد در طبقه منفی سه عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق در این محل هستند. 

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حادثه حاکی از آن است که در حال حاضر وضعیت این ساختمان به وسیله دوربین‌های مهندسی به طور لحظه‌ای رصد می‌شود تا در صورت هرگونه تغییر در وضعیت سازه عوامل آتش‌نشانی از محل خارج شوند. 

سیدجلال ملکی نیز دقایقی پیش درباره اینکه آِیا احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد یا خیر به ایسنا گفت: احتمال هرحادثه‌ای وجود دارد اما تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از ریزش این ساختمان و اطفای کامل حریق است. دما در طبقه منفی سه بسیار بالاست و همین موضوع عملیات را با دشواری روبه رو کرده است. 

مشاهدات ایسنا از محل حادثه حاکی از آن است که همچنان محدودیت‌های ترافیکی در خیابان بهار پابرجاست. سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا از شهروندان خواست که از حضور در معابر اطراف محل این حادثه و به خصوص خیابان‌های طالقانی و بهار خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالمهطر محمدخانی در حساب توییتری خود خبر از شهادت یکی از آتش نشانان در عملیات اطفای حریق خیابان بهار را داد و نوشت: "قهرمان عزیز شهر، رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران در حین عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به دلیل شدت جراحات ناشی از سقوط در چاهک آسانسور ساختمان به شهادت رسید."

شهادت یکی از آتش نشانان در جریان اطفای حریق خیابان بهار

نظرات

captcha

اخبار مرتبط