1402/09/13-19:22

دلیل زیان ۴۷۰ میلیارد تومانی ایران ایر اعلام شد

دلیل زیان ۴۷۰ میلیارد تومانی ایران ایر اعلام شد

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تایید زیان ۴۷۰ میلیارد تومانی ایران ایر در سال ۱۴۰۱ دلیل آنرا هزینه عمومی، اداری، هزینه سود هزینه تسعیر تسهیلات اعلام کرد.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، حسام قربانعلی در واکنش به انتشار گزارش زیان 470 میلیارد تومانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سال 1401 اظهار کرد:  این خبر درست بوده و اعداد آن کامل و مربوط به گزارش سازمان حسابرسی است .

وی افزود: در این بین اما باید به یک نکته اشاره کنم و آن اینکه در سال منتهی به 1401 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 1600  میلیارد تومان سود عملیاتی داشته و توانسته بخشی از بدهی‌های ارزی و ریالی خود را تسویه کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در سال 1402 نیز ایران ایر بخش عمده دیگری از تسهیلات ریالی را تسویه کرده و امیدواریم تا پایان سال هیچ بدهکاری تسهیلاتی ریالی نداشته باشیم.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با توجه به هزینه‌های عمومی اداری و هزینه سود تسهیلات اخذ شده و همچنین هزینه تسعیر تسهیلات، رقم 470 میلیارد تومان از سود عملیاتی کسر شده است. به عبارت دیگر ایران ایر 470 میلیارد تومان بدهکار است، البته سود عملیاتی سال 1402 تاکنون از رقم 1600 میلیارد تومان عبور کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط