1402/09/14-10:14

صادرات گاز ایران به ترکیه حداقلی شد

 صادرات گاز ایران به ترکیه حداقلی شد

آمارهای یورو استات نشان می دهد صادرات گاز ایران به ترکیه در تیر و شهریور امسال صفر و طی ۴ ماه اخیر حداقلی بوده است.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) کل صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در 10 ماهه سال جاری میلادی را 3 میلیارد و 940 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

صادرات گاز ایران به ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد کاهش داشته است. ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر سال قبل 7 میلیارد و 746 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

بررسی آمار یورو استات از صادرات ماهانه گاز طبیعی ایران به ترکیه نشان می دهد طی چهار ماه گذشته صادرات گاز ایران به این کشور به حداقل رسیده و ایران طی این دوره فقط حدود 200 میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر کرده است.

 در حالی که ایران طی سال های اخیر به طور متوسط در هر ماه 500 تا 900 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده اما در ماه جولای 2023 برابر با تیرماه امسال صادرات گاز ایران به ترکیه به صفر رسید. ایران در ماه پیش از آن 419 میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر کرده بود.

در ماه اوت نیز رقم صادرات گاز ایران به ترکیه از 74 میلیون مترمکعب بیشتر نشد. آمار جدید یورو استات نشان می دهد ایران در ماه سپتامبر 2023 برابر با شهریور امسال نیز هیچ گازی به ترکیه صادر نکرده و در ماه اکتبر برابر با مهر نیز تنها 128 میلیون مترمکعب گاز به این کشور فروخته است. ایران در اکتبر سال 2012 بالغ بر 671 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط