1402/09/15-13:35

پرواز ادامه‌دار طلای جهانی این بار با سقوط دلار

 پرواز ادامه‌دار طلای جهانی این بار با سقوط دلار

قیمت طلا امروز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار و داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا افزایش یافت و انتظارات مبنی بر پایان چرخه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو را تقویت کرد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ صبح به وقت شرقی با ۳.۵ درصد افزایش به ۲۰۲۲ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار  و ۳۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس گفت: نوسان قیمت طلا احتمالاً با توجه به داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه محدود می‌شود.

طلا روز دوشنبه با افزایش شرط بندی برای کاهش نرخ فدرال رزرو به بالاترین رقم ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت صعود کرد، البته در همان جلسه بیش از ۱۰۰ دلار سقوط کرد زیرا عدم اطمینان در مورد زمان کاهش سیاست پولی وجود دارد. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده در ماه اکتبر به کمترین میزان در بیش از دو سال و نیم گذشته رسیده است که نشان‌دهنده آن است که نرخ‌های بالاتر تقاضا برای کارگران را کاهش داده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزها پس از صعود به بالاترین رقم دو هفته اخیر در روز سه شنبه، ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

اکنون تمرکز روی انتشار روز جمعه داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در نوامبر است که می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ بهره ایالات‌متحده پیش از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در هفته آینده ارائه کند.

طبق گزارش رویترز، ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که معامله گران با احتمال ۶۰ درصدی کاهش نرخ تا مارس سال آینده قیمت گذاری می‌کنند. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد که طلا ممکن است به محدوده ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۹ دلار در هر اونس جهش کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴.۲۴ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۰ دلار و ۳۱ سنت رسید. پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰ دلار و ۱۴ سنت در هر اونس رسید و نزدیک به پایین ترین سطح بیش از ۵ سال گذشته بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط