• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1402/09/16-16:32

۴۷۰۰ حساب بانکی دولتی هنوز به بانک مرکزی منتقل نشده

 ۴۷۰۰ حساب بانکی دولتی هنوز به بانک مرکزی منتقل نشده

معاون حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات با اشاره به ۴۷۲۱ حسابی که هنوز به بانک مرکزی منتقل نشده، گفت: از این تعداد حدود ۴ هزار مورد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و ۷۲۱ مورد دیگر مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های دولتی است.

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، برزوزاده، معاون امور حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات در خصوص آخرین آمار حساب‌های فرعی دستگاه‌ها که به بانک مرکزی منتقل نشده است، گفت: مجموع تعداد حساب‌های فرعی که هنوز تا پایان آبان به نزد خرانه و به بانک مرکزی منتقل نشده است به 4 هزار و 721 مورد رسیده است.

وی افزود: از این تعداد حدود 4 هزار مورد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و 721 مورد دیگر مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های دولتی است.

معاون امور حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات خاطر نشان کرد: تعداد حساب‌های منتقل نشده در انتهای شهریور حدود 40 هزار بود که هم اکنون به حدود 4 هزار 700 مورد کاهش یافته است.

برزوزاده گفت: بر اساس دستورالعمل شورای پول و اعتبار، تخلفات از حوزه اجرای حساب واحد خزانه باید به صورت مشترک توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به مراجع نظارتی و قضایی معرفی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط