1402/09/17-16:49

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

نخست وزیر بلژیک اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد ورود شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطینی را ممنوع کند.

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط