1402/12/20-19:44

مدیرعامل آریان فولاد پیشنهاد حقوق دلاری به کارگران داد!

مدیرعامل آریان فولاد پیشنهاد حقوق دلاری به کارگران داد!

مدیرعامل شرکت نورد آریان فولاد خواستار اصلاح حقوق کارگران و تعیین مبلغی معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار در هر ماه شد.

به گزارش اکوفارس، بهمن قاسمی، مدیرعامل شرکت “نورد آریان فولاد” در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شرکت “نورد آریان فولاد” درحال‌حاضر به دلیل مشکلات ناشی از نزدیک بودن قیمت مواداولیه به محصول نهایی و علیرغم دارا بودن ظرفیتی معادل دو میلیون تن تولید محصولات نوردی با ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

وی ضعف‌های کلان مدیریتی، مشکلات فنی، کمبود سرمایه در گردش و قطع برق و گاز و… را از جمله دلایل پایین بودن ظرفیت برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع فوق میزان ظرفیت در سال آینده به ۵۰ درصد افزایش یابد.

قاسمی ضمن قدردانی از عملکرد بورس‌کالا در تامین مواداولیه خواستار پیگیری موضوع کاهش فاصله قیمت مواداولیه و محصول نهایی توسط دیگر شرکت‌های نوردی و انجمن‌های ذینفع شد.

مدیرعامل شرکت نورد آریان فولاد در ادامه خواستار شفافیت بیشتر و بازبینی در مکانیزم و نحوه قیمت‌گذاری و نیز فاصله ۱۱ درصدی بین شمش و میلگرد شد و ضمن تاکید بر شفافیت در مکانیزم قیمت‌گذاری، اعلام حقایق و روشنگری در تمام مسائل اقتصادی و اجتماعی از سوی مسوولان را بهترین راه‌حل جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی برشمرد.

قاسمی در ادامه خبر از آماده‌سازی طرح انتقال و بهره‌برداری آزمایشی از پساب شهرستان بویین زهرا برای فصل تابستان با ظرفیت دو هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال و نیز از خرید ۱۲۰ مگاوات برق جهت انجام فعالیت‌های تولیدی مجتمع خبر داد و افزود: شرکت آریان فولاد به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نوردی بخش‌خصوصی ایران هم‌اینک دارای ظرفیت دو میلیون تن محصولات نوردی شامل مقاطع و میلگرد و ۲۴۰ هزارتن شمش فولادی است که با بهره‌گیری از کوره‌های ذوب القایی و قوس‌الکتریکی تولید می‌شود.

به گفته او، در این شرکت تاکنون بالغ ‌بر ۵۶۰ میلیون دلار از منابع داخلی شرکت سرمایه‌گذاری شده است.

گفتنی است، آریان فولاد هم‌اینک مشغول بررسی و مطالعه امکان تولید ورق با عرض ۵۰۰ میلی‌متر است، ضمن‌آنکه در آستانه راه‌اندازی سه خط ذوب القایی ۵۰ تنی با ظرفیت حدود ۳۵۰ هزارتن می‌باشد و پیش‌بینی می‌گردد که این طرح در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت نورد آریان فولاد در بخش دیگری از سخنانش خواستار اصلاح حقوق کارگران و تعیین مبلغی معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار در هر ماه شد.

قاسمی در پایان از آمادگی این مجموعه برای شراکت با سایر سرمایه‌گذاران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تحقق این مهم ظرفیت ذوب کارخانه به ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد. شایان ذکر است، این شرکت تاکنون برای ۱۰۸۳ نفر به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط