1400/06/20-09:44

افزایش بهای طلای سیاه در پی محدودیت عرضه نفت خام آمریکا

 افزایش بهای طلای سیاه در پی محدودیت عرضه نفت خام آمریکا

قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی و در پی ادامه محدودیت عرضه نفت خام آمریکا شاهد افزایش بود.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، عرضه نفت خام در آمریکا در پی وقوع طوفان گرمسیری آیدا با مشکلات زیادی مواجه شده است. همچنین این هفته بازار معاملات نفت خام به اخبار مربوط به احتمال برقراری روابط تجاری میان آمریکا و چین واکنش نشان داد.

بر این اساس، قیمت نفت برنت دریای شمال با ۲.۳ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با همین میزان افزایش، ۶۹ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در پی خسارت‌های ناشی از طوفان آیدا به تاسیسات پالایشگاهی در آمریکا، حدود سه چهارم از تولید نفت خام این کشور از طریق خلیج مکزیک متوقف شده است. این میزان تقریباً با تولید کل نفت خام نیجریه به عنوان یکی از اعضای اوپک برابری می‌کند.

تحلیلگران بازار نفت و گاز معتقدند معاملات بازار‌های جهانی بار دیگر بر وضعیت عرضه در سطح جهانی متمرکز شده که این امر می‌تواند منجر به افزایش بهای نفت شود. عرضه ذخایر نفتی چین به بازار موجب شده این روز‌ها کمبود این فرآورده در پی تعطیلی بخش عمده‌ای از پالایشگاه‌های خلیج مکزیک جبران شود.

بازار‌های نفت و سهام پس از تماس تلفنی روز‌های اخیر جو بایدن با شی جین پینگ، رییس جمهور چین رونق گرفته است. این گفتگو‌ها امید برای برقراری ارتباط تجاری میان دو کشور را افزایش داده است. تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در هفته‌های آینده ممکن است تولید نفت خام آمریکا افزایشی نسبی داشته باشد.

در روز‌های آینده همچنین قرار است چشم انداز تقاضا و عرضه نفت خام برای سال ۲۰۲۲ از سوی اعضای سازمان اوپک و آژانس بین المللی انرژی اعلام شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط