1400/06/20-13:31

سال زراعی جدید آغاز شد

 سال زراعی جدید آغاز شد

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز سال زراعی جدید گفت: لازمه اجرای اصلاح الگوی کشت در کشور، کشاورزی قراردادی است.

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور در مراسم آغاز سال زراعی جدید اظهار کرد: در سال زراعی جدید باید به سمت کشاورزی تجاری حرکت کنیم یعنی قبل از آغاز و کشت محصول باید برای محصول نهایی برنامه ریزی فروش داخلی و خارجی داشته باشیم.

وی افزود: رفتن به سوی کشاورزی تجاری یکی از اصولی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه راه افتاده است و در ایران نیز به همت مدیران مربوط باید آغاز شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اصلاح الگوی کشت بیان کرد: برای این که به کشاورزی تجاری برسیم باید به سمت اصلاح الگوی کشت حرکت کنیم اما هنوز این مقوله در کشور با وجود گذشت چندین سال تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت در کشور یک اقدام بسیار سخت و پیچیده ای است اما قطعا با همت مدیران و ارگان های مربوط، آسان می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما از نظر فنی، تکنیکی و علمی برای اصلاح الگوی کشت مشکلی نداریم و آماده هستیم پس تنها مشکل موجود در بخش اجرای آن است که برای رسیدن به این امر باید به سمت کشاورزی قرارداری حرکت کنیم.

ساداتی نژاد ابراز کرد: در حال حاضر یک درصد از تولید محصولات کشاورزی قراردادی است که متوسط دنیا در این زمینه 40 درصد است همچنین برخی کشورهای توسعه یافته تا 80 درصد نیز پیش رفته اند.

وی عنوان کرد: در زمینه رسیدن به کشاورزی قراردادی هر یک از استان ها وظیفه دارند که با انجام قرارداد با کشاورزان استان خود، مشکلات و دغدغه های آنها را کاهش دهند همچنین برای کشاورزان تامین مالی انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با ذکر این مطلب که نگاه بعضی دولتی ها به بخش کشاورزی، اقتصادی نیست، بیان کرد: باید نگاه تمام بخش های حاکمیتی و دولتی به کشاورزی، نگاه اقتصادی باشد و به عنوان بنگاه تولیدی که غذای مردم را تامین می کند نگاه نکنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط