• خانه
  • بورس بانک و بیمه
1400/06/22-18:17

شاخص بورس به یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید

شاخص بورس به یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد رسید

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۲ شهریورماه) با ۱۴ هزار و ۷۰۹ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۸۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۵۹ واحد کاهش به ۴۴۴ هزار و ۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۸۲۳ واحد افت به ۲۸۰ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۹ هزار و ۴۹ واحد و شاخص بازار دوم ۳۵ هزار و ۱۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۸۳ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۲۵۵ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۸۲ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۱۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۴۹ واحد و سایپات (خساپا) با ۱۳۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۷۳ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۴۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۴۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۷۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۴۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۳ واحد،  شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۶۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکان (سپید)، گروه دارویی برکت (برکت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، تولید نیروی برق آبادان (آبادا)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو ‌میلیارد و ۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۶۶ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۱۳۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار هشت میلیارد و ۶۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۰۲ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بیمه تجارت نو (بنو)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بیمه دی (ودی) و ریل سیر کوثر (حسیر) و ویتانا (غویتا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

 همچنین نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، صنعتی مینو (غصینو)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و بانک دی (ودی) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط