1400/06/23-12:21

ادامه روند افزایش بهای نفت در بازار جهانی

 ادامه روند افزایش بهای نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در بازار‌های جهانی امروز هم به دلیل نگرانی‌های مربوط به اختلال در فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا افزایش یافت.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در بازار‌های جهانی امروز به بالاترین میزان خود در ۶ هفته گذشته رسید. نگرانی‌های از راه اندازی مجدد پالایشگاه‌های نفت و گاز در خلیج مکزیک یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت است.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با افزایشی ۰.۸ درصدی به ۷۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۱.۱ درصد افزایش، ۷۰ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در هفته‌های گذشته وقوع طوفان گرمسیری آیدا در بخش‌هایی از آمریکا موجب خسارت‌های شدید به بخش عمده‌ای از تاسیسات پالایشگاهی در خلیج مکزیک شد که در پی آن ۸۰ درصد از روند تولید و پالایش نفت خام در این منطقه تعطیل شده است و مقامات و مسئولان آمریکایی می‌گویند ممکن است راه اندازی و تعمیرات آن هفته‌ها طول بکشد.

تحلیلگران بازار‌های انرژی می‌گویند لغو برخی قرارداد‌های نفتی از سوی پالایشگاه‌های خلیج مکزیک و نداشتن برنامه منسجم برای راه اندازی مجدد تولید و پالایش نفت خام در این منطقه موجب شده خریداران در بازار‌های جهانی نگران معاملات آتی باشند. پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده روند افزایشی بهای نفت ادامه داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط