1400/06/23-17:44

حمایت AFC از «امکان‌سنجی» پیشنهاد برگزاری دو سال یک‌بار جام جهانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) با انتشار بیانیه‌ای از مطالعه جاری تحت هدایت فیفا درخصوص امکان‌پذپر بودن برگزاری دو سال یک‌بار جام جهانی حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا بدنبال انتقاد کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی(کُنمبول) از پیشنهاد برگزاری دو سال یک‌بار جام جهانی، همتای این نهاد در قاره آسیا از «امکان‌سنجی» پیشنهاد برگزاری دو سال یک‌بار جام جهانی حمایت کرد.

(ای‌اف‌سی) در بیانیه‌ای نوشت: ای‌اف‌سی از فرآیند مشاوره گسترده که تحت هدایت فیفا و از طریق امکان سنجی برگزاری جام جهانی مردان و زنان به طور دو سال یک‌بار (به جای قالب کنونی چهار سال یک‌بار)، و با هدف بررسی گزینه‌های بهینه‌سازی تقویم بین المللی فوتبال در حال انجام است، استقبال می‌کند؛ فرآیندی که در جریان هفتادویکمین کنگره فیفا در تاریخ ۲۱ مه ۲۰۲۱، توسط فدراسیون‌های اعضو مقرر شد.

منطقه آسیا هم‌اکنون برای حضور در جام جهانی، چهار سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف بین‌قاره‌ای دارد؛ البته این تعداد صرف ‌نظر از میزبان این تورنمنت یعنی قطر است. 

کنمبول هفته گذشته با انتقاد از این پیشنهاد، اعلام کرد که امکان تحقق چنین طرحی «بسیار پایین» بوده و بار عملا غیرممکنی را بر تقویم بین المللی فوتبال وارد می‌کند.

علاوه بر این، «الکساندر چفرین» رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به همراه «ناصر الخلیفی» رییس اتحادیه باشگاه‌های اروپایی، با ایده برگزاری دو سال یک‌بار جام‌جهانی مخالفت کردند.

براساس مطالعه‌ای که به‌تازگی از سوی YouGov (شرکت انگلیسی مطالعات بازار)، حدود دوسوم مردم انگلیس مخالف برگزاری دو سال یک‌بار جام جهانی بوده و ۴۰ درصد از هواداران فوتبالی مورد مطالعه، به شدت مخالف این ایده بوده و ۲۴ دیگر نیز تقریبا با آن مخالفت کردند. 

در این مطالعه که تحت هدایت «آرسن ونگر» سرمربی اسبق باشگاه آرسنال و رییس کنونی بخش توسعه بین المللی فوتبال در فیفا انجام می‌شود، پیشنهاد برگزاری دوسالانه جام جهانی را به موازات تورنمنت‌های قاره‌ای همچون جام ملت‌های اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط