1400/06/24-00:16

مسکو: آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه دارد

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای هشدار داد که واشنگتن سناریویی برای تجزیه سوریه دارد.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه گفت که آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه دارد که روسیه قطعا با آن مخالفت خواهد کرد.

وی که با شبکه «راشاتودی» مصاحبه می‌کرد، افزود: «تمایل دارم که یادآوری کنم یکی از دلایل اصلی عدم ثبات و ادامه درگیری‌ها درسوریه،‌ حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور است».

ریابکوف افزود: «اعتقاد دارم که آمریکا سناریویی برای تجزیه سوریه داشته و ما با آن مخالفت خواهیم کرد و بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که بر وحدت سرزمینی سوریه تاکید داشته، عمل خواهیم کرد».

از سوی دیگر،  بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز سه‌شنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده به روسیه رفت و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته منابع مطلع، مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه، حمایت اقتصادی از دمشق و تعمیر ایستگاههای برق سوریه، مهمترین محورهای این نشست بود.

منابع مذکور خبر دادند، در این نشست وضعیت میدانی سوریه هم بررسی شد؛ به ویژه اینکه به تازگی بخشهای مهمی از شهر درعا در جنوب سوریه آزاد شد و قرار است بخشهای دیگر آن نیز بعدا آزاد شود.

همچنین حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه و همچنین جنوب غرب این کشور که به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش صورت می‌گیرد، در حالی است که این کشور مدت‌هاست هیچ عملیاتی علیه تروریست‌ها انجام نداده و خلافت ادعایی داعش چهار سال است که از بین رفته است.

دولت سوریه حضور آمریکا را اشغالگری می‌داند و بارها از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است تا با این حضور مقابله کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط