1400/06/24-15:25

قیمت‌ جدید بلیت پروازهای اربعین اعلام شد

قیمت‌ جدید بلیت پروازهای اربعین اعلام شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: بر اساس تصمیم اخیر سازمان هواپیمایی با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و انجمن شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین تعیین شد.

به گزارش اکوفارس، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مبلغ بلیت اربعین اعلام شد گفت: مسافران از فردا می‌توانند اقدام به خرید بلیت برای بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه اقدام کنند.

او ادامه داد: ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشور بابت تعیین نرخ بلیت عراق تشکیل شد و این جلسه با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدیر عامل فرودگاه‌های کشور و مدیر عامل فرودگاه امام خمینی(ره) و نماینده‌ای از سازمان حج و زیارت برگزار شد و نتایج خوبی از این جلسه گرفتیم.

ذیبخش بیان کرد: مقرر شد تمامی شرکت‌های هواپیمایی با مساعدتی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتند قیمت نهایی را برای بلیت اربعین لحاظ کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و از داشتن ویزای خود به صورت قطعی مطمئن هستند، اقدام به خرید بلیت کنند و در صورتی که بلیت تهیه کردند و نتوانند ویزا دریافت کنند، لغو براساس مقررات پرواز‌های خارجی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: طبق توافقی که صورت گرفته تمامی قیمت‌های بلیت اربعین از شهر‌های مختلف برای این ۶۰ هزار زائر اربعین نهایی شده و باید ایرلاین‌ها نسبت به ارائه بلیت با این نرخ اقدام کنند.

ذیبخش درباره قیمت بلیت گفت: مسیر‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به نجف مبلغ ۵ میلیون تومان ۲ دوطرفه و یک طرفه آن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر مشهد به فرودگاه نجف دو طرفه ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: هرکدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمای و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخطی و نسبت به گران فروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت و سامانه شکایت اقدام کنند و سازمان به سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

او بیان کرد: درخواست ما از مسافران آن است که تحت هیچ شرایطی بلیت را گران‌تر نخرند و باید این موضوع را اعلام کنند که شرکت‌های هواپیمایی خارجی مبلغی که اعلام می کنند خارج از مصوبه ما است و این مبلغ ۵ تا ۶ میلیون تومان تنها توافق بین انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ۶۰ هزار زائر است.

ذیبخش تاکید کرد: مسافران باید توجه کنند که این مبالغ برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است و از فردا می‌توانند اقدام به خرید این بلیت کنند و در صورت گران فروشی بلیت توسط آژانس های مسافرتی و یا ایرلاین ها به هیچ عنوان خریداری نکنند.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پایان تصریح کرد: تمامی مسافران باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند و باید  تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت را برای ثبت نام در سامانه سماح را داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط