1400/07/21-09:40

بانک‌های سامانه وام ودیعه مسکن بالاخره باز شد!

 بانک‌های سامانه وام ودیعه مسکن بالاخره باز شد!

مشکلی که در مرحله انتخاب بانک در سامانه وام ودیعه مسکن وجود داشت، برطرف شده است و متقاضیان می توانند روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از اواسط خرداد ماه آغاز شد که مهلت ثبت نام در ابتدا پایان شهریورماه اعلام شده بود اما در نهایت در پی افزایش تعداد متقاضیان وام ودیعه مسکن، بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی پرداخت این تسهیلات در  ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ بخشنامه‌ای در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان این وام تا پایان آذرماه صادر کرد، همچنین در این بخشنامه بانک‌های عامل در این زمینه را ملزم پرداخت این تسهیلات تا پایان بهمن ماه کرد.

براساس این گزارش تمامی مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می­‌توانند برای ثبت نام به سامانه https://tem.mrud.ir/ مراجعه کنند.

طی هفته های گذشته متقاضیان مشکلات متعددی در خصوص این سامانه داشتند و  ثبت نام در مرحله انتخاب بانک و شعبه به دلیل پیام اتمام اعتبار بانک نیمه تمام باقی می ماند اما گویا این مشکل برطرف شده است.

بانک‌های سامانه وام ودیعه مسکن بالاخره باز شد

پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان حاکی از آن است که هم اکنون این مشکل مرتفع شده و در مرحله انتخاب بانک، متقاضیان می توانند از بین بانک های سامان، گردشگری، پاسارگارد، اقتصاد نوین، آینده، شهر، کوثر، سپه، صادرات، تجارت، ملت، پارسیان، کارآفرین، ملی و ملل، بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

بانک‌های سامانه وام ودیعه مسکن بالاخره باز شد

 

بانک‌ها همکاری لازم را برای پرداخت وام دیعه مسکن انجام خواهند داد

 محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات انجام گرفته برای رفع مشکلات موجود در این سامانه تصریح  کرد: معرفی سهمیه به بانک‌های مختلف انجام شده، اما بانک ها مدعی بودند که اعتباراتشان به اتمام رسیده است. بانک مرکزی تمامی این موضوعات را پیگیری کرده و در حال حاضر هم وزارت راه و شهرسازی پیگیری و مکاتبات لازم برای پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها و شعب مختلف را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان را انجام می‌دهد و برای تسهیل در پرداخت وام ودیعه مسکن ما سعی کرده ایم اقدامات را برای افراد آسان‌تر کنیم و به تمامی بانک‌ها که اسامی آن‌ها در این بخش قید شده سهمیه تخصیص داده می‌شود و تمامی موارد باید توسط بانک‌ها و شعبه‌ها پیگیری شود.

بانک‌های سامانه وام ودیعه مسکن بالاخره باز شد

محمودزاده بیان کرد: تمامی مشکلات و نگرانی‌ها که متقاضیان به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده اند، پیگیری و در اولین جلسه حضوری با بانک مرکزی به این موارد رسیدگی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پیش از این طبق مذاکراتی که انجام دادیم اعلام شده بود که بانک‌ها همکاری لازم را انجام خواهند داد و شرایط پرداخت را آسان‌تر خواهند کرد.

همچنین رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره مشکل ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن به خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه مشکل بسیار جدی توسط بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات و داشتن دو ضامن وجود دارد، اما حتما در جلسه شورای‌ عالی مسکن که 10 روز آینده برگزار خواهد شد، این‌موضوع را مطرح خواهیم کرد.

او افزود: در قانون جدید اعلام‌شده بود که تا سقف ۳۰ میلیون تومان تنها با چک یا سفته، متقاضیان بتوانند تسهیلات را دریافت کنند و بنابراین داشتن دو ضامن برای وام هفتاد میلیون تومان برای متقاضیان و مستاجران بسیار مشکل‌ساز شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط