1400/07/27-16:53

ذخیره آب سدهای کشور ۷میلیارد متر مکعب کاهش یافته است

 ذخیره آب سدهای کشور ۷میلیارد متر مکعب کاهش یافته است

وزیر نیرو گفت: مجموع آب ذخیره شده پشت سدهای کشور ۱۸ میلیارد مترمکعب است و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت میلیارد متر مکعب کاهش دارد.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایلنا، علی اکبر محرابیان ظهر سه شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به همدان طی بازدید از سد اکباتان با بیان اینکه امسال سالی خشک را پشت سر گذاشتیم، گفت: خشکسالی سال جاری در نیم قرن اخیر بی سابقه بود و بارش ها نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش و نسبت به ۵۰ سال گذشته با ۳۷ درصد کاهش مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع آب ذخیره شده پشت سدهای کشور ۱۸ میلیارد متر مکعب است؛ عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت میلیارد متر مکعب کاهش داشته است.

محرابیان با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر با رشد مصرف مواجه بودیم؛ اظهار کرد: در سال ۸۰ مجموع آب مصرفی کشاورزی، شرب و صنعت ۷۸ میلیارد متر مکعب بود که این عدد سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب رسید.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف نیازمند همراهی مردم است، گفت: از مردم تقاضا  میکنیم تلاش بیشتری در مصرف آب داشته باشند.

ضرورت کاهش کشت های پر آب بر

وی بر ضرورت کاهش کشت های پر آب بر تاکید کرد و گفت: در مصارف خانگی نیز باید با توجه به حجم آب، برنامه ریزی شود تا از شرایط سخت عبور کنیم.

محرابیان با بیان اینکه شهر همدان جز هشت شهر بزرگی است که با تنش شدید آبی مواجه است، عنوان کرد: سفر امروز در راستای بررسی طرح های جایگزین و اضطراری به انجام رسید.

وی در نهایت از مردم درخواست کرد تا زمان بهره برداری از طرح های جایگزین مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط