1400/07/29-23:17

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) پاکستان را از فهرست خاکستری خارج نکرد

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به رغم اذعان به عملکرد پاکستان در اجرای تمهیدات این گروه، رای به برقرار ماندن پاکستان در فهرست خاکستری داد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی پنجشنبه شب به اجلاس ۳ روزه مسوولان گروه اف ای تی اف پرداخته و گفتند در پایان این نشست که امروز صورت گرفت، حذف پاکستان از فهرست خاکستری بار دیگر به تاخیر افتاد.

در اجلاس مذکور هیات پاکستانی به ریاست وزیر نیروی این کشور شرکت کرد، جایی که تلاش اسلام‌آباد برای خروج از فهرست خاکستری به در بسته خورد و این گروه مهلت چهارماهه دیگری به دولت پاکستان برای عمل به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی داد.

وزارت امور دارایی‌ پاکستان نیز امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور از تمهیدات ۷ ماده‌ای گروه ویژه اقدام مالی به ۴ بند آن پیش از موعد مقرر عمل کرده و اجرای ۳ ماده دیگر نیز مطابق دستور کار ابلاغی انجام خواهد شد.

رئیس گروه ویژه اقدام مالی نیز گفت: پاکستان همچنان نیاز به اقدام بیشتر برای عمل به تمهیدات دارد به همین دلیل این کشور از فهرست خاکستری خواهد ماند.

"مارکوس پلایر" افزود: دولت پاکستان در مجموع از میان تمهیدات ۳۴ ماده‌ای گروه اف ای تی اف به ۳۰ دستورکار عمل کرده با این وجود برخورد اسلام‌آباد علیه سرکرده‌های عناصر تروریستی و گروه‌های که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند، باید تشدید و موثرتر شود.

اجلاس آتی گروه ویژه اقدام مالی ماه فوریه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود و طی آن عملکرد دولت پاکستان مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

پاکستان مُصرانه درپی جلب اطمینان مسوولان گروه ویژه اقدام مالی درباره اجرای تمهیدات ضدپولشویی، فساد و تامین مالی تروریسم است اما نسبت به آنچه که مقامات اسلام‌آباد اقدامات مشکوک هند برای سیاسی کردن فرآیند بررسی عملکرد پاکستان عنوان می‌کنند، نگران است.

اسلام‌آباد برای مقابله با آنچه که لابی دهلی‌نو در اف‌ای تی اف خوانده می‌شود، با اعضای پرنفوذ گروه ویژه اقدام مالی در تماس است تا اطمینان حاصل شود که ناظران، پیشرفت پاکستان برای اجرای تمهیدات ابلاغ شده را عینا و به صورت شفاف مشاهده کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط