1400/08/05-22:46

آزمایش موفق موشک اتمی قاره پیمای هند با برد 5 هزار کیلومتر

هند از آزمایش موفق موشک قاره پیمای اتمی با دقت اصابت بسیار بالا که به اهدافی در قاره اروپا نیز می‌رسد، خبر داد.

به گزارش فارس، منابع خبری غروب چهارشنبه به وقت تهران از آزمایش موفق موشک بالستیک سطح به سطح مجهز به کلاهک اتمی هند با برد پنج هزار کیلومتر خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ریپابلیک» هند با موفقیت موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی را که از آن به عنوان تغییر دهنده بازی یاد می‌شود، آزمایش کرد. این موشک «آگنی-۵ » نام دارد و حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی از جزیر‌ ‌ای در منطقه «اودیشا» شلیک شد. این موشک بالستیک سه مرحله‌ای با سوخت جامد  قادر به حمله به اهدافی در فاصله  بیش از پنج هزار کیلومتر با دقت اصابت بسیار دقیق است.

هند اعلام کرده که آزمایش موفقیت‌آمیز موشک آگنی-۵ مطابق با سیاست اعلام‌ شده  و برای داشتن  توان بازدارندگی و تعهد به عدم استفاده اولیه است.

این موشک که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) توسعه یافته است، یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل اتمی است که می‌تواند کل چین و همچنین اروپا را هدف قرار دهد. این موشک یکی از دور بردترین موشک‌های هند است.

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود که این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می دهد.

منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و  برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند.

منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.

تصاویر ماهواره‌ای افزایش استقرار موشک‌های سطح به هوای چین در مناطق جدید در تبت  در مرز با هند را نشان دادند. این رسانه در خاتمه به تجهیز نیروهای زمینی هند به تانک‌ها وخودروهای زرهی در مرز با چین  و برای مقابله با این کشور باتوجه فرا رسیدن زمستان خبر داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط