1400/08/05-22:47

تحریم انگلیس روی میز ماکرون

همزمان با شدت گرفتن تنش فرانسه و انگلیس بابت کارشکنی‌ها در صدور مجوز ماهیگیری، پاریس از رونمایی از تحریم‌ها علیه لندن خبر داده است.

به گزارش فارس، دولت فرانسه غروب چهارشنبه به وقت تهران اعلام کرد که در حال کار بر روی تحریم‌های احتمالی علیه انگلیس است و این به دلیل عدم صدور مجوز لازم از سوی انگلیس برای فعالیت ماهگیران فرانسوی است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «گابریل آتال» سخنگوی دولت فرانسه گفت که پاریس فهرستی از تحریم‌ها را تهیه می‌کند که ممکن است تا فردا پنجشنبه علنی شود. او افزود که برخی از آنها اوایل هفته آینده اجرایی خواهند شد، مگر اینکه پیشرفت کافی حاصل شده باشد.آتال افزود: «صبر ما به آخر رسیده است.»

این مقام دولت فرانسه تاکید کرد که تامین برق فرانسه به انگلیس می‌تواند یکی از اقدامات تحریمی پاریس علیه لندن باشد.

سخنگوی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سئوالی در این زمینه گفت: «باید تاکید کرد که 98 درصد مجوزهای ماهیگیری صادر شده است.»

وی افزود: «ما به همکاری با دولت فرانسه برای اعطای بیشتر مجوز ماهیگیری بر اساس شواهدی که ارائه می‌کنند، ادامه می‌دهیم، همانطور که می دانید تعدادی مجوز اضافی در هفته‌های اخیراعطا شده است. ما به گفت‌وگو با آنها در این زمینه ادامه خواهیم داد.»

«کلمنت بوون» معاون امور اروپای فرانسه در جلسه استماع پارلمان فرانسه گفت که اگر وضعیت مجوزهای ماهیگیری بهبود نیابد، فرانسه می‌تواند بازرسی‌های مرزی کالاهای انگلیس را افزایش دهد.

این مناقشه بابت صدور مجوز برای ماهیگیری در آبهای سرزمینی در فاصله ۶ تا ۱۲ مایلی دریایی از سواحل انگلیس و همچنین در دریاهای نزدیک سواحل «جرزی»، یک منطقه در آبراه مانش، است.

ماهیگیری و کنترل آب‌های انگلیس یکی از موضوعات داغ در همه پرسی بریتانیا در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا بود. اما ماهیگیران انگلیسی از آن زمان دولت لندن را متهم کرده‌اند که با اجازه دادن به قایق‌های اروپایی برای ماهیگیری در آب‌های سرزمینی‌شان، آنها را به منفعت مالی فروخته است.

پیش از این، «کلمنت بون» وزیر امور اروپایی فرانسه خطاب به لندن گفته بود: «شما نمی‌توانید بگویید که به چیزهایی که به نفعتان است عمل کنید ولی چیزهایی که به نفع انگلیس نیست را انجام نمی‌دهیم.»

 پاریس، لندن را به بازی سیاسی با اعطای مجوز ماهیگیری در دوران پسا-برگزیت متهم کرده و از سایر کشورهای اتحادیه اروپا خواسته که موضعی مشابه در برابر بی‌توجهی انگلیس نسبت به روابط تجاری جدید اتخاذ کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط