1400/08/21-18:27

امیرعبداللهیان: توافق خوب مستلزم لغو موثر تحریم‌هاست

امیرعبداللهیان در اینستاگرام نوشت: قصد نداریم در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین، بمانیم. اگر طرف‌های مقابل با رویکردی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکانپذیر است.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پستی در اینستاگرام نوشت: سلام هموطنان عزیز، با نهایی شدن زمان برگزاری گفت‌وگوها در وین، ضروری بود که یکبار دیگر مواضع و نظرات جمهوری اسلامی ایران را به دیگر طرف‌های برجام ابلاغ کنم. به همین دلیل، طی هفته گذشته در گفت‌وگوهای تلفنی مفصل و جداگانه با وزرای خارجه ۵ کشور عضو برجام (چین، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه) بر چند نکته تأکید کردم، از جمله این که دولت جمهوری اسلامی ایران با رویکردی عملگرایانه و نتیجه محور وارد گفت‌وگوها می‌شود و مصمم به دستیابی به یک «توافق خوب» است، اما این امر مستلزم لغو موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات کامل است.

وی نوشت: ضمنا یادآوری کردم که اقدامات و قانون‌شکنی‌های آمریکا از جمله تحریم‌های تازه این کشور ارائه تضمین‌های عینی از سوی آمریکا را به یک ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی تبدیل کرده است. در این راستا، معاونم دکتر باقری نیز در پایتخت های اروپایی دیدارهایی صریح ، شفاف و مفید را انجام داده است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد:جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد در بن‌بست‌های باقی‌مانده از گفت‌وگوهای پیشین، بماند. ضمن این که آنرا در دسترس خود دارد. معتقدم اگر طرف‌های مقابل با رویکردی جدی و مثبت وارد وین شوند، دستیابی به یک توافق خوب آن هم در کوتاه مدت امکان‌پذیر است.

وی افزود: همانطور که بارها تاکید کرده‌ام، دولت جمهوری اسلامی ایران سیاست توسعه روابط متوازن با کشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را با جدیت تداوم می‌بخشد و مصمم است گسترش همکاری‌های اقتصادی دو و چندجانبه به موضوع برجام گره زده شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط