1400/08/23-14:31

قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می‌کند

 قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می‌کند

فردا در جلسه شورای عالی هواپیمایی در مورد قیمت بلیت هواپیما و کاهش آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش اکوفارس؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دولت سیزدهم قیمت بلیت هواپیما، بلیت اتوبوس و بلیت قطار هیچ تغییری نکرده است، گفت: موضوع قیمت بلیت هواپیما فردا در جلسه شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهد شد.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازگشایی سامانه ثبت‌نام متقاضیان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: پایان این هفته جلسه شورای عالی مسکن برگزار می‌شود و در این زمینه به صورت قطعی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: هوشمند‌سازی از اول آذر اجرا می‌شود و به دنبال بررسی کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره ورود هواپیمای جدید توسط ایرلاین‌ها گفت: هر شرکت هواپیمایی با هر ساز و کار مناسبی که بتواند هواپیمای جدید وارد کند، ما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص امکان ورود ناوگان جدید به کشور اعلام کرد: هرکسی که بتواند با سازوکار مناسب بخش هوایی کشور را تقویت کند مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی و دولت است. همچنین، مسائل هما (شرکت هواپیمایی ایران ایر) و صندوق بازنشستگی آن هم در جلسات متعدد، در دست بررسی است.

قاسمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار است از ۸ آذر مذاکرات برجام از سرگرفته شود، آیا به دنبال احیاء قرارداد‌های خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ هستید؟، اظهار کرد: این موضوع خیلی قابل پیش‌بینی نیست، باید ببینیم برجام به کجا می‌رسد؟ اما جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریم‌ها و استفاده از فناوری‌های روز دنیاست.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: صنعت هوایی کشور نیاز به توجه زیادی برای نوسازی ناوگان دارد. در برنامه و دستور کار است که سن ناوگان تغییر کند که در این خصوص سیاست‌هایی تدوین و اقداماتی انجام خواهد شد که اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط