1400/09/08-15:49

کسری ۱۰ درصدی برق در کشور مربوط به استخراج رمز ارز است

 کسری ۱۰ درصدی برق در کشور مربوط به استخراج رمز ارز است

رجبی مشهدی گفت: براساس برآورد‌های صورت گرفته، حدود ۱۰ درصد کسری پیش بینی شده برای برق در کل کشور در زمستان امسال، ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز ارز است.

به گزارش اکوفارس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: وزارت نیرو و توانیر کماکان با مراکز استخراج رمز ارز به شدت برخورد می‌کنند.

او ادامه داد: براساس برآورد‌های صورت گرفته، حدود ۱۰ درصد کسری پیش بینی شده برای برق در کل کشور در زمستان امسال ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز ارز است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص جرایم در نظر گرفته شده برای استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز گفت: در صورتی که فردی برای اولین بار مرتکب به استفاده از برق یا گاز یارانه‌ای برای استخراج رمزارز شود، جریان برق یا گاز محل وقوع تخلف حداکثر به مدت سه ماه قطع شده و خسارتی به اندازه حداکثر ۵ برابر هزینه برق یا گاز مصرف شده، برای استخراج رمزارز با قیمت صادراتی از متخلف اخذ خواهد شد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: همچنین در صورتی که متخلف اقدام به تکرار قانون شکنی کند، مجازات او علاوه بر جرایم فوق، حبس و قطع دائم و جمع آوری انشعاب برق و یا گاز محل وقوع تخلف خواهد بود و همچنین دستگاه ماینر‌های این افراد تا تعیین تکلیف نهایی توسط مراجع قضایی، در اختیار قانون قرار خواهند گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط