1400/09/11-09:24

موشک‌های کره‌شمالی دغدغه بزرگ واشنگتن

یک مقام ارشد نظامی آمریکا می‌گوید محیط استراتژیک در شرق آسیا طی چند سال گذشته تغییر کرده است و ضروری است که یک طرح عملیاتی داشته باشند که به روز شده باشد.

به گزارش فارس، در بحبوحه تلاش‌های پیونگ‌یانگ و سئول برای ازسرگیری مذاکرات و بهبود روابط دوجانبه، کشورهای دیگر اما همچنان به اختلافات فی‌مابین دامن می‌زنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، انتظار می‌رود که وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی، در صورت وقوع درگیری با کره شمالی که با در نظر گرفتن پیشرفت‌های این کشور در تسلیحات اتمی و موشک‌های ساخته شده در سال‌های اخیر، طرح های جنگی جدیدی را در دستور کار قرار دهند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شامگاه چارشنبه برای یک دیدار سه روزه در پایگاه هوایی اوسان به جنوب سئول سفر کرد و در همان روز «وون این چول» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، چهل و ششمین نشست کمیته نظامی دوجانبه را با همتای آمریکایی خود، ژنرال «مارک میلی» برگزار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد نظامی آمریکا در جریان یک گفت‌وگوی مطبوعاتی حین پرواز روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «محیط استراتژیک در چند سال گذشته تغییر کرده است. مناسب و ضروری است که ما یک طرح عملیاتی داشته باشیم که به روز شده باشد».

یکی دیگر از مقامات نظامی آمریکا گفت که اگرچه این بازنگری در پاسخ به هیچ تهدید جدیدی نیست، اما یک طرح عملیاتی جدید باید به «پیشرفت در توانایی‌های کره شمالی، به ویژه در مورد قابلیت حمل کلاهک اتمی توسط موشک‌ها» بپردازد.

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

چند روز پیش نیز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد اخیراً فعالیت نظامی غیرمعمول در کره شمالی، حتی تدارکات لازم برای پرتاب احتمالی موشک، مشاهده نشده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط