1400/10/06-10:55

ورود مسافران از ۸ کشور آفریقایی تا ۱۵ دی ممنوع است

 ورود مسافران از ۸ کشور آفریقایی تا ۱۵ دی ممنوع است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: ورود مسافران از ۸ کشور آفریقایی از ابتدای دی به مدت ۱۵ روز به صورت مستقیم و غیر مستقیم ممنوع است.

به گزارش اکوفارس، رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری هر دستور العملی که ستاد ملی مقابله با کرونا برای محدودیت‌ها اعلام کرده رعایت می‌کند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون شیوه نامه‌ها را رعایت کرده و محدویت‌های لازم برای انجام سفر‌ها را به شرکت‌های هواپیمای ابلاغ کرده است.

او ادامه داد: ورود مسافران از ۸ کشور آفریقایی از جمله زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا از ابتدای دی به مدت ۱۵ روز به صورت مستقیم و غیر مستقیم ممنوع است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: طبق دستور العمل اعلام شده تمامی مسافران ورودی به ایران باید علاوه بر دارا بودن گواهی دریافت دو دوز واکسن، گواهی تست پی سی آر منفی با ۴۸ تا ۷۲ ساعت اعتبار همراه خود داشته باشند.

جعفرزاده گفت: مسافران مستقیم و غیرمستقیم ورودی از انگلیس، نروژ، دانمارک و فرانسه از تاریخ ابلاغیه تا ۱۵ روز آینده باید گواهی دریافت دو دوز واکسن، تست منفی با اعتبار ۴۸ تا ۷۲ ساعت داشته باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: تمامی مسئولان بهداشت مرزی در فرودگاه‌های بین المللی مستقر هستند و از سوی دیگر هم مسئولان بخش‌ها بر تمامی امور نظارت کامل دارند.

او درباره پرواز‌های فوق العاده به کشور‌هایی که ممنوعیت پرواز برای آن‌ها اعلام شده است هم گفت: هیچ از یک از ایرلاین‌ها تاکنون درخواستی برای انجام پرواز‌های فوق العاده به این کشور‌ها اعلام نکرده‌اند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط