1400/10/06-19:20

حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی صحت ندارد

 حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی صحت ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: شائبه‌هایی که مبنی بر حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی از ابتدای ماه جاری مطرح شده بود، صحت ندارد.

به گزارش اکوفارس به نقل از شبکه خبر، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شائبه‌هایی که مبنی بر حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی از ابتدای ماه جاری مطرح شده بود، صحت ندارد و شاهد این موضوع آن است که نهاده‌های دامی مربوط به دی‌ماه با تخصیص ارز ترجیحی با قیمت قبلی طبق روال بیستم ماه جاری در سامانه قرار می‌گیرند.

وی ادامه‌ داد: بنابراین روند تولید مثل سابق ادامه دارد و تولیدکنندگان می‌توانند با آرامش خاطر نهاده خود را تامین کنند و به تولید ادامه دهند.

دماوندی ‌نژاد تصریح‌ کرد: با هرگونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی مخالفیم و با افزایش قیمت‌ها برخورد جدی انجام می‌شود.

وی گفت: هر اتفاقی هم که در اصلاح نظام پرداخت یارانه انجام شود، به هیچ عنوان نباید منجر به جهش قیمت شود و همه چیز باید در قالب معادله‌های تعریف شده صورت پذیرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: در همه بخش‌های تولیدات دام و طیور شرایط بسیار مناسب است، همچنین ذخیره انبارهای پشتیبانی امور دام در خصوص نهاده‌های دامی از میزان مورد نیاز فراتر است و بخش خصوصی هم میزان قابل توجهی از نهاده‌های دامی را به گمرکات کشور رسانده که مراحل اداری ترخیص آن‌ها نیز در حال انجام است.

وی گفت: بنابراین در بخش نهاده‌های دامی هیچ مشکلی نداریم و با قطعیت می‌گوییم که در هیچ مقطعی با این میزان انباشت نهاده مواجه نبودیم.

دماوندی ‌نژاد بیان کرد: به این ترتیب پرورش‌دهندگان دام و طیور می‌توانند به موقع و به مقدار مورد نیاز نهاده خود را از سامانه بازارگاه تأمین کنند و مردم دغدغه‌ای در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی نداشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط