1400/10/08-13:32

افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

 افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

سرمایه گذاران این روز‌ها تحت تاثیر اخبار گسترش سویه جدید ویروس کرونا در کشور‌های جهان و تاثیر آن در میان مدت بر اقتصاد جهانی قرار گرفته اند.

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار‌های نفتی این روز‌ها به شدت تحت تاثیر گسترش سویه امیکرون و تمدید برخی محدودیت‌های کرونایی در برخی کشور‌های جهان است. با این حال، نگرانی ها از کاهش عرضه نفت باعث روند صعودی بهای طلای سیاه در بازار انرژی شده است. 

بر این اساس، نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان افزایش، ۷۶ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تاخیر در اعمال محدودیت‌های کرونایی در انگلیس و فرانسه موجب شده بازار‌های نفتی این روز‌ها کمی هیجانی عمل کنند. با گسترش سویه امیکرون در کشور‌های اروپایی و آمریکا تا به امروز هزاران پرواز همزمان با تعطیلات پایان سال میلادی لغو شده و بسیاری از مسافران را سرگردان کرده است.

کمبود کارکنان در بخش‌های مختلف دولتی به دلیل ابتلا به امیکرون نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که این روز‌ها موجب نوسان در بازار‌های جهانی شده است. پیش بینی می‌شود ذخایر نفتی آمریکا برای پنجمین هفته پیاپی با کاهش رو به رو شود در حالی که ذخایر بنزین این کشور همچنان بدون تغییر مانده است.

تحلیلگران می‌گویند ممکن است در سال آینده میلادی قیمت نفت به دلیل بهبود نسبی اوضاع اقتصاد جهانی پس از همه گیری اندکی ثابت بماند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط