1400/10/08-15:32

قیمت طلا بالا رفت

 قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی کاهش بازده اوراق خزانه که جذابیت خرید این فلز ارزشمند را بیشتر کرد، اندکی بالا رفت.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۴۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار نزدیک قیمت روز گذشته که پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر بود، قرار دارد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۷ دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: تلاشهای طلا برای احیای معنادار همچنان مجاب کننده نیست و معامله گران با اولین نشانه مشکل در اواسط معاملات، قراردادهای خریدشان را کاهش می‌دهند. اکنون که دلار آمریکا در برابر کاهش نگرانیها نسبت به واریانت اُمیکرون آسیب پذیر به نظر می رسد طلا می تواند هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند اما تردید دارم رشد قیمتش را بتواند حفظ کند.

طلا که به دلار قیمت گذاری می شود در برابر نوسان ارزش ارز آمریکا حساس است و افت ارزش دلار طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می کند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا پایینتر رفت و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داد.

بازارهای سهام آسیایی با دنبال کردن وضعیت درهم وال استریت در شرایطی که سرمایه گذاران خود را برای سال نو آماده می‌کنند و همچنان با افزایش آمار جهانی ابتلا به واریانت اُمیکرون کلنجار می روند در معاملات روز جاری نزول کردند.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، اقتصاددانان زیادی انتظارات رشد اقتصادی در آمریکا را مورد ارزیابی نزولی قرار می‌دهند و ممکن است پایان سال ملایمتری نسبت به انتظارات بسیاری از افراد داشته باشیم و تصور می‌کنم این وضعیت از طلا پشتیبانی خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، قیمت طلا هفته جاری در بازه محدودی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، جیووانی استونوو، تحلیلگر موسسه مالی یو بی اس با اشاره به این که پیش بینی‌ها بر این است که قیمت اونس طلا سال آینده در همین حدود بماند و افزایش نرخهای بهره و کاهش تورم به قیمت‌ها لطمه بزند، این فلز ارزشمند سال ۲۰۲۲ را در قیمت ۱۶۵۰ دلار به پایان خواهد برد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۳ درصد سقوط کرد و به ۹۶۳ دلار و ۵۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد کاهش، ۱۹۶۰ دلار و ۸۱ سنت معامله شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط