1400/10/11-11:14

دسترسی به منابع مالی تولیدکنندگان، ۳۰ درصد تسهیل می‌شود

دسترسی به منابع مالی تولیدکنندگان، ۳۰ درصد تسهیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره تولید، دسترسی به منابع مالی تولیدکنندگان ۳۰ درصد تسهیل می‌شود.

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، «سید رضا فاطمی‌امین» امروز (شنبه) در مراسم امضای تامین مالی زنجیره تولید در محل بانک مرکزی افزود: این کار بسیار موثر در فضای تامین مالی که دسترسی به منابع مالی را افزایش می‌دهد و از انحراف منابع جلوگیری می‌کند و به عبارتی با اجرای این طرح‌ها، بنگاه‌های تولیدی و بانک‌ها بهره‌ می‌برند. 

وی توضیح‌داد: تامین مالی زنجیره تولید و موجب بازگشت‌پذیری منابع می‌شود و تولیدکنندگان به منابع مالی مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: این طرح امسال به صورت آزمایشی و با مشارکت هفت بانک انجام می‌شود و امیدواریم سال آینده بانک‌های دیگر نیز وارد این طرح شوند و بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود. 

تفاهم‌نامه زنجیره ای، نمونه‌ای از کار مشترک و هماهنگ

وی همچنین تامین مالی زنجیره ای را رویکردی دانست که در ۱۰ سال گذشته جهان به سمت آن رفته است و اضافه‌کرد: بانک‌های کشورمان و بانک مرکزی نیز به سمت این موضوع رفته اند و تفاهم‌نامه زنجیره ای نمونه ای از کار مشترک و هماهنگ است.

استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود

وزیر صمت این موضوع را کار بسیار بزرگی دانست و گفت: استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود. تامین مالی زنجیره ای در ابتدا بر این مبنا عملیاتی خواهد شد و امیدواریم این موضوع افتخاری برای همه ما شود و از این کار به عنوان یک کار برجسته تامین مالی یاد کنیم.

فاطمی‌امین در ادامه بیان‌داشت: اگر پنج مساله در تولید و تجارت داشته باشیم، یکی از آنها تامین مالی است که با تامین مالی زنجیره‌ای بسیاری از مشکلات در سال حمایت از تولید حل خواهد شد.

وی در خاتمه از تلاش های «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب برای پیگیری و به سرانجام رسیدن این طرح تشکر کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط